DISNEYのAssistant Manager-Channel Marketing Researchの内容 Skip Navigation
EN
The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

Assistant Manager-Channel Marketing Research

応募 後で応募 現職のTFCF社員及びフリーランス・業務委託の方はここからご応募ください 求人コード R10013528 勤務地-都市 ブバネーシュワル, オリッサ州, インド 勤務地-国 Star 掲載日 May. 11, 2022

仕事内容:

OVERVIEW OF THE COMPANY

Star

Star India has defined the Indian media landscape for more than 30 years, and today is one of the country’s leading media conglomerates, reaching around 700 million viewers a month on TV across India and over 100 other countries. Star India’s channel portfolio cuts across general entertainment, films, sports, infotainment, kids, and lifestyle content across eight languages. The network generates over 20,000 hours of content every year and broadcasts 70+ channels, reaching 9 out of 10 C&S TV homes in India. The Star Sports network is one of the leading sports networks with 17 channels in its bouquet. It is home to a number of leading domestic and international sports and is making quantum leaps in transforming sports in the country, helping India become a multi-sporting nation. Disney+ Hotstar, India’s largest premium streaming platform has changed the way Indians watch their entertainment - from their favourite TV shows and movies to sporting extravaganzas. With the widest range of content in India, Disney+ Hotstar offers more than 100,000 hours of TV Shows and Movies in 8 languages, regional and national News, and coverage of every major global sporting event, including the IPL. The company is present in the Indian movie production and distribution space through Fox Star Studios. The studios is also responsible for the marketing and distribution of its Hollywood slate in the country. For more details visit us at http://www.startv.com/

JOB DESCRIPTION

CONTEXT

Analyzing channel performance and providing inputs based on consumer understanding on the following:

  • Business – Developing channel strategy: Identifying core TG, Setting Targets, Brand Strategy
  • Studying trends, markets, and specific TG’s of shows both on STAR Kirano and competition.
  • Handling commissioned research - qualitative or quantitative, dealing with research agencies
  • Analyzing viewership trends and planning actionable inputs across programming and promotion
  • Regular report on show health, character strength, awareness levels to aid marketing and programming team

KEY RESPONSIBILITIES

Quantitative

  • BARC Analysis - Existing Shows/ New Show / Channel Health / Market assessment
  • Competitive Tracking of weekly trends on BARC data
  • BARC – Profile, Markets, Genre, Share probes
  • Knowledge of Advantage is a plus
  • Feeding into Content Development, inputs to the Marketing on Research conducted

QUALIFICATION

MBA with overall 5-7 yrs. of experience with at least 2-3 years in media research
( preferred: Exposure to Channels, Media planning Agency and BARC)

KNOWLEDGE AND SKILLS

  • Experience in Media planning or research function of Television / Broadcasters
  • Ability to understand and crunch BARC numbers for content and FPC planning
  • Consumer insights and Research methodology knowledge preferable, but not a must
  • Understanding and working knowledge of Oriya

PERSONAL ATTRIBUTES

  • Good communication and analytical skills

We are an equal opportunity employer and all qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, gender identity, disability, protected veteran status, or any other characteristic protected by law. We will consider for employment qualified applicants with criminal histories consistent with applicable law.



Star について:

Star Indiaは20年以上にわたりインドのメディア業界を牽引しており、今やインドを代表するメディア複合企業の1つです。ひと月の閲覧者はおよそ6.5億人にのぼり、インドだけでなく世界100か国以上のユーザーが利用しています。Starでは毎年20,000時間分のコンテンツが制作され、40を超えるチャンネルが8か国語で放送されています。インドの家庭用CSテレビ10チャンネル中9チャンネルをStarの番組が占めています。Starネットワークのエンターテイメントチャンネルのポートフォリオには、Star Gold、Channel V、Star World、Star Movies、Star Utsav、Life OK、Movies OK、Star Plus、インド一の人気を誇るヒンディー語総合エンターテイメントチャンネル等があります。ローカル放送局を代表する存在でもあり、Star Jalsha、Jalsha Movies、Star Pravah、Asianet、Asianet Plus、Suvarna、Suvarna Plus、Vijayなどの他、現在はMaaも加わり、多数の会員制チャンネルを有しています。また、系列のジョイントベンチャー企業であるFox Star Studiosを通じてインド映画の製作や配信も行っています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

このポジションは Star India Private Limitedという事業部門の一つである Star仕事です。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • 研究開発, ブバネーシュワル, オリッサ州, インド削除