Business Development Manager, eCommerce
応募後で応募 Job ID 10033572 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2023/01/09仕事内容:
The eCommerce Sales Manager is responsible for implementing the Commercial Strategy (Product / Pricing / Promotions) for Fliggy platform in Mainland China in order to achieve annual business goals for Hong Kong Disneyland. The role includes developing and implementing Products and Online Promotions for Tickets, Hotels, F&B and Merchandise on Fliggy platform, optimizing media content and analyzing platform performance (traffic / conversion / revenue). And this role is also responsible for the Fliggy wholesaler: DingDang commercial plan implementation.
Job responsibilities:
Develop, implement and execute online promotions for Tickets, Hotels, Food & Beverage and Merchandise on Fliggy platform, working with Technology & Digital, Revenue Management & Analytics (RMA) and Marketing
Manage and optimize commercial media content. Participate in mobile / website related projects to facilitate testing and business implementation of new on line features and enhancements
Analyze and optimize Traffic / Conversion / Sales-data to maximize transaction value and propose new promotions and products to grow our Revenue. Manage daily, weekly and monthly sales reports and conduct business presentations with the aim of growing our Digital Direct Channels in Mainland China
Collaborate with internal and external parties to maximize the Guest Experience and increase sales on Fliggy Platform
Build and manage relationships with other Lines Of Business (e.g. Revenue Management, Marketing, Technology & Digital, Corporate Alliances) to ensure an efficient production flow
Manage and optimize a portfolio of Performance Marketing Channels (Affiliate Marketing, Metasearch) and Digital Partnerships (e.g. Hong Kong Tourism Board)
Job requirements:
Bachelor Degree holder in business or related discipline
At least 8 years of experience in eCommerce Retail environment and excellent understanding of eCommerce Trends and Best Practices
Strong commercial mindset and an excellent understanding of media Content Management, Product Configuration and Platform Marketing Processes
A clear understanding of online User Experience, Usability and data Analytics is also required
Excellent planning, organizational and time management skills with an ability to achieve deadlines
Good liaison skills for building internal and external partnerships and managing stakeholders
Proficiency in Microsoft Word, Excel and PowerPoint
Content Management System experience is a requirement
Experience of Adobe Analytics and Tableau (or similar tools) is an advantage
Proficiency in both written and spoken English and Chinese
HKProfessional
#LI-GN1
Hong Kong Disneyland Resort について:
Hong Kong Disneyland Resortは、独自の趣きを持った、忘れられないDisney体験を、年代や国籍を問わずすべてのゲストにお届けします。世界で5番目のDisney Resortは香港に誕生しました。私たちのイマジニアは、香港の街並みや活気あふれる多彩な文化から、Hong Kong Disneyland Resortならではのさまざまなエンターテイメントを創り出すヒントを得ました。
Hong Kong Disneylandは、7つのテーマランドで構成されています。Adventureland、Fantasyland、Grizzly Gulch、Main Street U.S.A.、Mystic Point、Tomorrowland、そしてToy Story Landです。それぞれのテーマランドには、テーマに沿ったアトラクション、エンターテイメントとインタラクティブ体験、レストラン、ショップ、スナックスタンドが軒を連ねます。また、毎日開催されるパレードや夜を彩るイベントも盛りだくさん。リゾートには、テーマや趣の異なる3つの公式ホテルがあります。Hong Kong Disneyland Hotel、Disney Explorers Lodge、そしてDisney’s Hollywood Hotelです。
Hong Kong Disneyland Resortは開園以来、大変多くのゲストをお迎えしてきました。香港政府観光局の年次統計レビューによると、Hong Kong Disneylandは2006年以来、香港の人気観光スポットのトップ5にランクインしています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、世界をけん引する多様性に溢れた、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの国際企業です。当社は、Disney Entertainment、ESPN、Disney Parks, Experiences and Productsを主要ビジネスセグメントとしています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。Disneyは今後もご家族の一人一人に一流の物語と体験を提供できるような作品作りを継承していきます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは TWDC (China) Ltd. Guangzhou Branch という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。