Data Analyst
応募後で応募 Job ID 938794BR 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Streaming 掲載日 Jun. 08, 2022 柔軟な働き方の種類 ハイブリッド- この職務はハイブリッドで、従業員は勤務時間の一部を会社の指定した場所で勤務し、残りの時間をリモートで勤務します。
仕事内容:
We are the Marketing Performance & Acquisition Analytics team, part of Disney Media & Entertainment Distribution (DMED). DMED brings together the Company’s best-in-class product, technology, and commercialization teams into one global organization. DMED manages operations of the Company's streaming services including Disney+, Hulu, ESPN+ and Star+.
The Marketing Performance & Acquisition Analytics team provides actionable, data-driven solutions to solve marketing challenges for Disney+, Hulu, ESPN+, and Star+. We work closely with digital and corporate teams across the company portfolio including Disney Streaming’s marketing team, ESPN’s platform acquisition & fan engagement team, and Disney’s customer relationship management team.
職責/担当・主要業務:
- Perform data driven, actionable analyses and present insights to both non-technical and technical stakeholders
- Focus on all media categories including paid media, non-paid media, external partnerships, and lifecycle marketing
- Utilize data sources including, but not limited to marketing platforms (Facebook, Google Marketing Platform), Adobe Analytics, and mobile measurement partner (Kochava)
- Build scalable, reproducible reports and dashboards for marketing stakeholders representing efforts driving audience acquisition (signups, CPA, ROAS, conversion rate, CTR, and any other applicable KPI)
- Work closely across the media strategy, ad operations, and research teams to develop KPIs and reporting methodologies and approaches that are aligned to campaign and brand goals
- Partner with Data Engineering and Data Product to better understand and enhance underlying datasets used for dashboards
- Partner with other analytics teams (retention, engagement, and research) for data discovery to help with actionable insights and vice-versa
- Write SQL to aggregate and analyze marketing data over time for recurring analyses. Uncover data stories and insights and present your findings to the executive team
必須要件:
- 2+ years of experience in digital marketing and analytics, web analytics, and/or online media industry.
- Proficient in SQL
- Strong experience using marketing platforms (Facebook, Google Marketing Platform, Adobe Analytics)
- Understanding of web, native app, video measurement technology and standards
- Proficient with analytical tools and languages supporting data analysis, reporting, and visualization - Excel, Google Collaborative Apps (Docs, Sheets, Slides)
- Strong detail-orientation with a penchant for data accuracy and good grammar
- Exceptional communicator across all levels of the organization; able to effectively tell stories with data and present findings to a non-technical audience
望ましい経験/スキル:
- Proficient in R or Python
- Experience using Databricks
- Strong understanding of AB Testing, Attribution (Last Click, MTA), and MMM
- Experience using Adobe Analytics, Snowflake and Looker
- Experience using project management tools like those from Atlassian (JIRA, Confluence)
望ましい学歴
BA/BS望ましい学歴
Master’s degree in statistics, engineering, math, or computer scienceDisney Streaming について:
Disney Media&Entertainment Distribution (DMED)は、国際的な事業部門とさまざまな消費者向けストリーミングサービスで構成されており、テクノロジー、メディア配信、広告販売を単一の事業セグメントに統括し、世界中の消費者一人ひとりに応じたエンターテインメント体験を創出・配信しています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。
このポジションは Disney Streaming Services LLC という事業部門の一つである Disney Streamingでのお仕事です。
Disney Streaming Services LLC は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。