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The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

Disney+, Customer Relationship Manager

応募 後で応募 現職の21CF社員及びフリーランス・業務委託の方はここからご応募ください 求人コード 762387BR 勤務地-都市 ジャカルタ, ジャカルタ, インドネシア共和国 勤務地-国 Direct-to-Consumer and International 掲載日 Jun. 14, 2020

仕事内容:

This role is based in Indonesia and responsible for the Indonesia market.

The Walt Disney Company’s Direct-To-Consumer and International (DTCI) is a global business segment with the mission of providing consumers around the world access to the content they want most, on the latest platforms, at a time of rapidly evolving consumer habits. Combining the Company’s direct-to-consumer streaming services, Hulu, ESPN+ and Disney+ alongside Disney’s international media businesses, DTCI aligns cutting-edge technology with world-class content and beloved brands to expand the Company’s global footprint and deliver highly-personalized entertainment experiences to diverse consumers around the world.

Disney+ is the dedicated streaming home for movies and shows from Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, and more. As part of Disney’s Direct-to-Consumer and International (DTCI) segment, Disney+ is available on most internet-connected devices and offers commercial-free programming with a variety of original feature-length films, documentaries, live-action and animated series and short-form content. Alongside unprecedented access to Disney’s incredible library of film and television entertainment, the service is also the exclusive streaming home for the latest releases from The Walt Disney Studios.

This role is part of the Retention & Lifecycle team and is responsible for providing assistance and recommendation for driving customer engagement and retention through the development, set up and optimisation of campaigns to support the key KPIs of acquisition, retention and customer lifetime value for Disney+ Hotstar.

This role will play a critical part in the Lifecycle and Retention marketing team and utilise deep technical understanding to drive customer engagement within the Indonesian market.

必須要件:

  • A Bachelor’s Degree in the relevant field
  • Experienced in CRM marketing preferably in an online subscription business (e.g. gaming, telecommunications, entertainment or other relevant industry)
  • Experienced working across digital channels including apps and website
  • Hands on experience in developing campaigns from strategy through to execution and experimentation techniques
  • Agency briefing and management
  • Experience in campaign recreation and project management of the delivery
  • Strong track record of delivering successful campaigns
  • Experience delivering multiple campaigns across different channels
  • Results-focused with extensive experience in test and learn at a customer and campaign level
  • Good organisational skills and ability to prioritise workload to meet competing deadlines
  • Excellent communication and presentation skills
  • Strong analytical and numerical skills
  • Meticulous and commitment to accuracy
  • Ability to produce CRM copy in both Indonesian and English
#LI-DNI

Direct-to-Consumer and International について:

Direct-to-Consumer and International(DTCI)部門は、テクノロジーやグローバルのコンテンツセールス、アドセールスをひとつの事業に統括し、世界中の消費者一人ひとりのライフスタイルに合ったエンターテイメント体験を創出し、提供しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

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