DISNEYのILM Immersive Senior Character Technical Artist / Rigger Skip Navigation
EN
Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

ILM Immersive Senior Character Technical Artist / Rigger

応募後で応募 Job ID 10001112 勤務地-都市 サンフランシスコ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Industrial Light & Magic 掲載日 2023/05/31

仕事内容:

We are looking for a creative problem solver who reflects the innovative spirit, creative talent, production excellence, collaborative mindset and passion for great storytelling that defines ILM Immersive.

Character Technical Artists design and build animation setups and systems, and partner with Modelers, Animators, Designers, and Engineers to bring our characters to life.
 

What You’ll Do

  • Design, build and test advanced animation rigs, setups, systems and workflows for a variety of ultra high-end characters, creatures, vehicles and props via Maya, Unreal and ILM's proprietary toolsets

  • Assist in development & maintenance of systems and workflows for animating and rigging characters which expedite our character setup and animation process, as well as writing scripts to facilitate art production when required

  • Up to date on the industry standard tools and systems (in Unreal Engine, Maya, etc.) and constantly curious about promising new techniques for skeletons, facial animation methodologies, and constraints used for character animation

  • Develop familiarity of proprietary toolsets & workflows in the ILM pipeline, integrating as necessary with established best-practices for real-time production workflow, adapting and evolving to solve problems within that hybrid framework - this position calls for an individual who enjoys the difficulty of solving problems, with a keen attention to detail and sense of anticipation

  • Consult in development of breakdowns, task lists, estimates, schedules, milestones and overall project goals as necessary; participate in project stand-ups, meetings, and reviews

  • Actively participate in concept testing of new ideas and building of rapid prototypes

What We’re Looking For

  • 5+ years experience as a Character TD, Technical Artist-Rigger or Technical Animator role for AAA game development, directly supporting the production with rigging, scripting & tool development.

  • 4+ years production experience with Maya, Maya API

  • Excellent working knowledge of scripting - Maya Python/PyMEL, C++ API, and PySide/PyQt GUI design experience

  • Knowledgeable of the real-time art production pipeline & process for different types of asset creation - especially of potential pitfalls and other risks involved with movement mechanics & deformation

  • Strong grasp of basic animation principles, clear understanding of anatomy, kinematics & deformation

  • Extensive experience with integration of performance capture animation for both body & face

  • Experience with run-time, blend-tree based animation systems. Unreal and Maya experience preferred

  • Bonus points for:

    • Deep knowledge of Unreal Animation features & toolsets: blueprints, component anims, physics-based anims, Sequencer, Matinee

    • Experience with cloth, hair, fracturing and rigid simulations

    • Working knowledge of Linux, Perforce, Linear Algebra

    • VFX production experience

    • Experience or interest in the creation of VR & MR experiences

*A portfolio/reel submission - including a detailed breakdown of your work in each section - is required with all applications*

The hiring range for this position in San Francisco is $113,300 to $141,600 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.



Industrial Light & Magic について:

1975年にジョージ・ルーカスによって設立されたILMは、世界を代表する特殊効果製作会社です。モーションピクチャーやCM製作、アトラクション業界にサービスを提供しています。ILMは、325を超える長編映画で視覚効果を製作しており、世界のトップ10の興行収入を誇る映画の内7つで重要な役割を担い、トップ50の内25の映画に参加しています。ILMは、視覚効果のスタンダードを確立し、映画史上最も素晴らしいイメージを多数製作してきました。デジタル革命の最前線で、ILMは視覚効果、VR、AR、体験型映画において新境地を開拓し続けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、世界をけん引する多様性に溢れた、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの国際企業です。当社は、Disney Entertainment、ESPN、Disney Parks, Experiences and Productsを主要ビジネスセグメントとしています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。Disneyは今後もご家族の一人一人に一流の物語と体験を提供できるような作品作りを継承していきます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Lucasfilm Ent Co Ltd, LLC Payroll Svc という事業部門の一つである Industrial Light & Magicでのお仕事です。

Lucasfilm Ent Co Ltd, LLC Payroll Svc は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

応募後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • アニメーション&視覚効果, サンフランシスコ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除