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The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

ILMxLAB Senior Technical Artist

応募後で応募 Job ID 10001135 勤務地-都市 サンフランシスコ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Industrial Light & Magic 掲載日 2022/07/05 柔軟な働き方の種類 ハイブリッド、リモート可

- この職務はハイブリッドで、従業員は勤務時間の一部を会社の指定した場所で勤務し、残りの時間をリモートで勤務します。資格のある者は一定の状況下においてリモートが可能な場合があり、許可を受けた従業員は継続的にリモートで勤務することになります。

仕事内容:

The Senior Technical Artist is instrumental in creating, building, and delivering key content and workflows contributing with artists, designers, and engineers to achieve both artistic and optimization goals in the creation of next-generation immersive experiences. This role acts as a key liaison between the content and engineering teams and facilitates problem solving, strategies, and implementations between departments.
 

What You’ll Do

  • Conceive, prototype, implement technically advanced visuals and procedural systems
  • Contribute to look development of the highest-caliber real-time art by creating shaders, lighting and particle effects, and partnering with character and environment artists on asset lookdev
  • Partner with the art and engineering teams to understand, define and manage project technical requirements and project asset production
  • Assist artists and designers via tool development, and in concept testing of new ideas, and building of rapid prototypes
  • Look/dev passes of environmental supporting elements, atmospherics, lighting, post-processes and other VFX for scene / level. Actively participate in optimizations, identify, triage, and fix bugs as required
  • Explore and implement new tools and techniques to continuously push the visual bar to the leading edge using scripting (Blueprints, Python) and rapid prototypes
  • Mentor and collaborate with other Technical Artists to improve studio tools and pipelines
  • Proactively identify problems, propose solutions, and seek out buy-in from the team regarding implementation strategy
  • Provide hands-on support to the development team for asset performance profiling and optimization. Identify, triage, and fix bugs as required
  • Standardize and improve best practices for production of assets, materials, shaders, LODs, asset streaming, collisions, and interactions
  • Innovate discipline workflows and keep up to date on new tools/applications/trends in the industry
     

What We’re Looking For

  • 5+ years experience in games, film, television, AR/VR or related fields
  • Experience with programming/scripting languages such as Python, C++, C#, Java, VEX, or MEL and a proficiency with linear algebra
  • Strong 3D art skills with experience and deep understanding of optimizing and constructing modeling, texturing, uv mapping, animation, shading, lighting and particle effects for real-time workflows
  • Proficient in Maya, Houdini, Blender, Substance Designer, Substance Painter, and/or Photoshop
  • Unreal Engine: extensive experience working with UE workflows: Blueprints, material networks, real-time lighting and simulations, post processing
  • Shaders: in-depth knowledge of real-time shader implementations, limitations of shaders in VR, strong knowledge of PBR pipelines and subsurface shaders
  • Materials: extensive experience in the development, authoring & organization of efficient node-based materials, hierarchies, material functions, and custom shaders via the UE4 material editor
  • Familiarity with profiling tools in the examination & diagnosis of performance issues
  • Team-player mindset: open & receptive to ideas, constructive feedback, direction and changes
  • Ability to work independently and efficiently under tight deadlines; works well with direction, but also is self-motivated and will seek out or devise solutions to unexpected challenges
  • Nice to have:
  • Passion for playing and making games, experience or interest in VR and AR
  • Visual Effects production / pipeline experience
  • Interest and capacity to work with proprietary toolsets

**A portfolio / reel submission - including a detailed breakdown of your work in each section - is required with all applications**

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Industrial Light & Magic について:

1975年にジョージ・ルーカスによって設立されたILMは、世界を代表する特殊効果製作会社です。モーションピクチャーやCM製作、アトラクション業界にサービスを提供しています。ILMは、325を超える長編映画で視覚効果を製作しており、世界のトップ10の興行収入を誇る映画の内7つで重要な役割を担い、トップ50の内25の映画に参加しています。ILMは、視覚効果のスタンダードを確立し、映画史上最も素晴らしいイメージを多数製作してきました。デジタル革命の最前線で、ILMは視覚効果、VR、AR、体験型映画において新境地を開拓し続けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

このポジションは Lucasfilm Ent Co Ltd, LLC Payroll Svc という事業部門の一つである Industrial Light & Magicでのお仕事です。

Lucasfilm Ent Co Ltd, LLC Payroll Svc は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

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  • ゲーミング/インタラクティブ, サンフランシスコ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除