Manager - Consumer Insights (DGE)
応募後で応募 Job ID 964119BR 勤務地-都市 バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 General Entertainment Content 掲載日 May 15, 2022 柔軟な働き方の種類 ハイブリッド- この職務はハイブリッドで、従業員は勤務時間の一部を会社の指定した場所で勤務し、残りの時間をリモートで勤務します。
仕事内容:
The Manager will report to the Director, Consumer Insights and lead a range of projects including series maintenance, pilot testing, concept testing, title testing, awareness tracking, and additional content studies.
職責/担当・主要業務:
- Managing research projects from inception to completion, including development of methodology, project goals, questionnaire development, programming, deployment, analysis and presentation/story development
- Conducting research for both current and potential series for broadcast, cable and streaming services. Projects will include concept and title studies, pilot testing, comprehensive in-season and post-season viewer feedback, weekly awareness tracking, and ad/promo testing
- Responsible for research design, questionnaire, data analysis, report writing and presentations
- Designing and building final reports that bring the relevant insights and stories to life and turn consumer insights into actionable recommendations; presenting findings to key stakeholders
- Creating and updating normative databases on an ongoing basis using a variety of datasets
- Supervise and manage research vendors/partners, keeping track of key project details such as timing, recruitment of respondents, survey programming, and data output, and troubleshooting issues as they arise
- Collaborating with other research groups in order to report a full picture view of show and network performance
- Performing other related tasks and/or special projects as assigned
- Familiarity with/ability to execute most primary research methodologies (quantitative and qualitative)
必須要件:
- A minimum of 5 years of experience in primary research projects – both qualitative and quantitative at a media/entertainment company, advertising agency, research supplier or brand consultancy
- Experience designing, managing and executing primary research studies including both qualitative and quantitative research methodologies
- Strong verbal and written communication skills and ability to synthesize complex ideas and data sets into holistic stories
- Strong attention to detail, particularly when it comes to data quality and reporting
- Skilled at data visualization and creating impactful presentations and deliverables, especially comfortable with PowerPoint and Excel
- Excellent time management skills and the ability to work in an extremely fast paced environment
- Flexible and will embrace new assignments with a can-do attitude as priorities change
- A team player who is willing to pitch in across different teams when needed
望ましい学歴
- Bachelor’s degree required or equivalent work experience
望ましい学歴
- Bachelor’s degree preferably in the fields of Marketing, Communications, Economics, Psychology, Social Sciences or related fields a plus
General Entertainment Content について:
General Entertainment Content グループは、当社のストリーミングプラットフォームおよびケーブル/放送ネットワーク向けに独自のエンターテインメントやニュースコンテンツを制作します。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。
このポジションは American Broadcasting Companies, Inc. という事業部門の一つである General Entertainment Contentでのお仕事です。
American Broadcasting Companies, Inc. は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。