DISNEYのManager, Customer Relationship Management (CRM) Skip Navigation
EN
The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

Manager, Customer Relationship Management (CRM)

応募後で応募 Job ID 889598BR 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 ESPN 掲載日 Nov. 21, 2021

仕事内容:

ESPN is looking for a talented and passionate professional to lead CRM strategy for our in-house marketing team and manage email and in-app marketing operations.

**This position can be based in NYC, Atlanta, GA, Burbank, CA, Seattle, WA, and select other U.S. locations**

職責/担当・主要業務:

  • CRM strategy:
    • Lead overall CRM strategy across multiple properties/brands
    • Manage and assist operational campaign leads to bring planned strategies to life
    • Collaborate with media team to ensure a holistic campaign strategy across digital and CRM touchpoints
    • Enhance current lifecycle programs, fueling the next best fan action with rich fan data
    • Partner with marketing brand teams to align CRM KPIs with marketing objectives
    • Lead overall email audience strategy and confer with the data lead(s) upon activation
    • Reporting as it pertains to storytelling and recommended optimizations across campaigns
    • Work closely with analytics team and vendors to ensure tests are set-up properly and measured
  • Play a key role as operations manager of CRM:
    • Utilize deep understanding of email marketing and data management tools to identify and resolve timely operational challenges
    • Owner of email operations (health quality, performance, opportunities and ESP partnership management)
    • Oversee in-app messaging platform and strategy
    • Proactively identify opportunities to streamline operations and improve fan experience
    • Ensure campaign requests are running smoothly between brand teams and vendor partners
    • Act as primary point of contact for media planning team regarding capacity and campaign calendar planning
    • Act as primary point of contact for brand teams who have questions about email options
  • Become expert in:
    • Available audience data, and how the data options can best support campaign goals
    • How we use email, app and digital channels in synchronized ways to reach key audiences
    • Lifecycle marketing programs which help drive optimizations and evolve programs

必須要件:

  • Minimum of 5-7 years overall business experience, ideally in CRM/digital, marketing activation or related field (client or agency)
  • Proven experience:
    • Hands on program execution and management in a high velocity/dynamic environment
    • Managing complex projects with multiple teams and components
    • Collaborating with multiple stakeholders and teams
    • Delivering on time
    • Communicating with excellence and being highly responsive
    • Answering more than specific questions and providing context beyond the basic answers
    • Being a self-starter with great passion for delivering excellent customer experiences
    • Analytical skills and ability to translate these insights to different audiences
    • Learner who is constantly curious and driven by data
    • High attention to detail and strong relationship skills

望ましい経験/スキル:

  • Data-driven marketing/performance marketing campaign management
  • Experience with CRM technology and software capabilities
  • Resourceful, open minded, can-do positive attitude who is inspired by challenges
  • Understanding of sports environment

望ましい学歴

  • Bachelor’s Degree in marketing or related field

望ましい学歴

  • Master’s Degree in marketing or related field

ESPN について:

ESPNの仕事は、ここでしか味わえない体験が詰まっています。それは、視聴者にとって使い勝手の良い新しいサービスを常に考えているからです―視聴者がどこでもどんな方法でもスポーツを楽しめるよう取り組んでいます。私たちは毎日、勝算を気にせず自分達自身を超え続けようとするダイナミックな文化の中で、誰もやらなかったことに挑んでいます。最新の技術、革新的なアイデア、世界レベルの才能があふれるESPNでは、毎日が驚きの連続です。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

これは ESPN Sales & Marketing, Inc., のポジションであり、 ESPNという事業区分に含まれます。

ESPN Sales & Marketing, Inc. は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心カテゴリーを検索し、提案リストから一つ選択してください。勤務地を検索し、提案リストから一つ選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • 制作&プログラミング, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除
  • ESPN, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除