DISNEYのManager, Events & Talent Relations Skip Navigation
EN
The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

Manager, Events & Talent Relations

応募後で応募 Job ID P001735-R0009514 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Hulu 掲載日 Sep. 13, 2021

仕事内容:

Summary

Hulu’s Originals Marketing team is seeking an Events and Talent Relations Manager to execute FOMO-inducing, high-touch experiences across our growing slate and develop strategic initiatives that position Hulu as the preeminent home for our community of creators.

The role is an individual contributor who reports to the Vice President of Events and Talent Relations and works closely with the Originals Marketing, Public Relations, Social, Awards, and Content teams within Hulu and across TWDC divisions.

What You’ll Do

  • Design and manage a diverse portfolio of IRL and virtual programs that elevate the Hulu brand: premieres, wrap parties, festivals, talent dinners, tastemaker experiences, press junkets, awards campaigns, industry events, conventions, stunts, set visits, and consumer activations.
  • Own the creation and execution of program briefs, RFPs, project plans, strategy + activation decks, schedules, workflows, and recaps.
  • Source, vet, and hire appropriate suppliers and partners best suited to meet program goals and objectives.
  • Work with internal and external partners to lock budget, process payment, track, manage, and reconcile costs.
  • Analyze portfolio performance and draft recommendations for improvement.
  • Perform departmental day-to-day activities: talent onboarding and database management, contract negotiations, invitation + guest list management, seating charts + ticketing, milestone + occasions gifting, internal + affiliate requests, rooming lists, and travel coordination.
  • Continually evaluate the talent relations program to encourage client relationships and improve brand messaging to increase Hulu’s growth and visibility.
  • Act as chief talent liaison for events, festivals, and marketing shoots, including securing talent participation, drafting itineraries, meeting talent upon arrival, and serving as talent’s primary point of contact.
  • Develop and maintain strong professional relationships with talent, publicists, managers, agents, and show production.

What to Bring

  • 5-7 years of relevant experience; publicity/brand/studio/network/agency; end-to-end ownership producing experiential/music/festival events, film/TV premieres, and working with talent, representatives, and executives.
  • Passion for Hulu content, storytelling, television, entertainment, pop culture, production, and events.
  • Discernment. You habitually exercise discretion with internal, sensitive, and confidential business; you're keenly aware of your location, audience, surroundings, and who might be listening.
  • Marketing prowess; you think equal parts strategically, analytically, and creatively and use research-based and cultural insights to inform your decision making.
  • True mastery of event logistics, i.e., guest journey, venue decisions, permitting, ROS + event flow, food + beverage, décor, rentals, staffing, transportation, security, audio visual, content, guest demographic, riders, tech packs, insurance.
  • A maniacal focus on the details, multitasking without missing a beat, swift follow up and an efficient and organized approach to project management.
  • Self-direction with a high sense of urgency–a proactive and adaptable "doer"; entrepreneurial and comfortable operating with ambiguity and change; eager to learn and build; a no-task-too-small mentality; unafraid to ask questions, raise your hand for help, or offer it up.
  • Advanced knowledge of the event and entertainment industry's trends, practices, and terminology.
  • Super-human interpersonal and leadership skills to creatively solve problems through negotiation, tact, and diplomacy.
  • Savoir-faire re: the nuances of working with executives, talent, and industry representatives.
  • Other-worldly verbal and written communication skills.
  • Fluency in commonly used cloud-based software: Microsoft 365, G-Suite, Apple iWorks, Slack, SFDC.
  • Ability to travel, work evenings, holidays, and weekends as needed.

Hulu について:

Huluはテレビ番組と映画のプレミアムストリーミングサービスを提供する業界トップ企業です。ライブコンテンツとオンデマンドコンテンツにはコマーシャルが付くものと付かないものがあり、家庭でも屋外でも視聴できます。エンターテインメントとテクノロジーの融合によりサービスを展開するHuluは、今後テレビを視聴する最もポピュラーな方法となる可能性があります。視聴者が夢中になるコンテンツで卓越したサービスを提供する当社では、イノベーションとこれまでにない視点に基づいてテレビというメディアを変革し、楽しい体験を提供することに情熱を持つ人材を求めています。当社に入ってHuluganのメンバーになってみませんか。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

これは Hulu, LLC, のポジションであり、 Huluという事業区分に含まれます。

Hulu, LLC は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心カテゴリーを検索し、提案リストから一つ選択してください。勤務地を検索し、提案リストから一つ選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • マーケティング&プロモーション, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除