Marketing Manager, Strategy (International Markets)
応募後で応募 Job ID 10040146 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2023/02/03仕事内容:
- Conduct business reviews and applying the learnings into business strategies and plans
- Formulate and drive Go-to-market strategies and plans across individual markets (e.g. South East Asia, India, Japan, Korea, Taiwan and new markets etc.) to build Hong Kong Disneyland attendance and revenue through driving international visitation and spending
- Establish partnership with Marketing functions and working teams (Activations, Customer Engagement, etc.) to implement marketing plans and deliver various initiatives
- Stay on top of the dynamics of the markets’ macro, economic, and political changes impact on the shift in destinations and translate them into impact on consumer behavior in spending, travel and destination shifts
- Understand the dynamics of travel industry via actively reaching out to industry players and relevant internal stakeholders, to develop insights and drive action to cope with the changes
- Articulate market insights and size the market potentials of various international markets for driving strategic priorities of markets through incorporating inputs from Revenue Management and Analytics’ market demand projection, Consumer Insights’ research, Sales’ intelligence, etc.
- Develop annual budget plans and by-quarter budget forecast. Portfolio-manage investments among markets and re-prioritize resources when the markets’ situation changes.
- Partner with Consumer Insights to: (1) develop consumer understanding initiatives (e.g. focus groups); (2) track campaign performance and brand health measures; (3) evaluate potentials to tap various consumer segments
Job requirements
- Bachelor’s degree holder, major in marketing or business
- 8 years of marketing experience, including at least 5 years of regional position with profit and loss management
- Good analytical skills in data interpretation and higher order of thinking skills to articulate and draw conclusion between diverse facts and abstract situation which may be pointing at different directions
- Good creative judgment (including conceptual and copy) for evaluating recommended creative works
- Excellent media knowhow to derive media brief and assessment on media recommendation
- Regional work experience to appreciate the cultural differences across a spectrum of countries is preferred
- Tourism-related work experience to quickly comprehend the dynamics of travel behavior for adapting relevant sales and marketing strategies/ plans
- Travel to key markets may be required to drive key marketing/ consumer insight initiatives
#LI-GN1 HKProfessional
Hong Kong Disneyland Resort について:
Hong Kong Disneyland Resortは、独自の趣きを持った、忘れられないDisney体験を、年代や国籍を問わずすべてのゲストにお届けします。世界で5番目のDisney Resortは香港に誕生しました。私たちのイマジニアは、香港の街並みや活気あふれる多彩な文化から、Hong Kong Disneyland Resortならではのさまざまなエンターテイメントを創り出すヒントを得ました。
Hong Kong Disneylandは、7つのテーマランドで構成されています。Adventureland、Fantasyland、Grizzly Gulch、Main Street U.S.A.、Mystic Point、Tomorrowland、そしてToy Story Landです。それぞれのテーマランドには、テーマに沿ったアトラクション、エンターテイメントとインタラクティブ体験、レストラン、ショップ、スナックスタンドが軒を連ねます。また、毎日開催されるパレードや夜を彩るイベントも盛りだくさん。リゾートには、テーマや趣の異なる3つの公式ホテルがあります。Hong Kong Disneyland Hotel、Disney Explorers Lodge、そしてDisney’s Hollywood Hotelです。
Hong Kong Disneyland Resortは開園以来、大変多くのゲストをお迎えしてきました。香港政府観光局の年次統計レビューによると、Hong Kong Disneylandは2006年以来、香港の人気観光スポットのトップ5にランクインしています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、世界をけん引する多様性に溢れた、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの国際企業です。当社は、Disney Entertainment、ESPN、Disney Parks, Experiences and Productsを主要ビジネスセグメントとしています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。Disneyは今後もご家族の一人一人に一流の物語と体験を提供できるような作品作りを継承していきます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。