DISNEYのMultiplatform Partnerships Specialist (Disney Entertainment) Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Multiplatform Partnerships Specialist (Disney Entertainment)

応募 後で応募 Job ID 10104590 勤務地-都市 バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2024/10/30

仕事内容:

Overview:

The Disney Multiplatform Partnerships team is looking for a well-organized, flexible and enthusiastic Specialist to join our team. Reporting to the Manager, this person will assist with the development and execution of partnership campaigns that drive growth and reinforce the value of Disney’s television Networks; ABC, Disney, ESPN, Freeform, FX, and the National Geographic Channels and studio properties including Marvel Studios, Lucasfilm, Pixar, Walt Disney Animation Studios, 20th Century Pictures, and Searchlight Pictures. 

Responsibilities:

  • Build and maintain direct relationships with various accounts and serve as primary lead on all related day-to-day marketing activities. Lead and host formal/informal client meetings ranging from bi-weekly status calls to annual planning presentations and year-end recap reviews
  • Responsible for the development, coordination and execution of marketing campaigns/promotions that support Disney Entertainment goals (acquisition, retention, engagement, new products, etc). Results driven mindset to strategically plan and execute partner exclusive sales
  • Collaborate with brand colleagues, product management, marketing, legal, business strategy/operations and finance teams to plan and execute all partnership marketing initiatives, including contractual marketing funds and other contractual media commitments. Act as a subject matter expert on studio and network portfolio programming properties and work closely with cross-functional teams to identify information needed to develop marketing strategies
  • Champion partner initiatives and product offerings internally with key stakeholders, to drive transactional revenue on New Releases, Catalog and TV
  • Responsible for the development and maintenance of account management tools such as budget tracking, partnership plans, fiscal planning presentations, project/campaign trackers, post merchandise/results
  • Collect and process results for post merchandise analysis & ROI, and develop/execute communications vehicles to convey results

Qualifications:

  • 2+ years of relevant experience in entertainment or new media/streaming content environment in two or more of the following areas: Account Management, Partnerships Marketing, Brand Management
  • Knowledge of pay TV/video landscape, transactional business, streaming platforms and evolving media consumption habits
  • Strategic thinker with confident ability to generate, champion and present ideas
  • Ability to balance large workloads in a dynamic fast paced environment
  • Outstanding verbal, written and interpersonal communication skills
  • Results-oriented with sensibility of defining measurable metrics or performance

Required Education:

  • Bachelor's Degree or equivalent work experience. Marketing degree preferred.


The hiring range for this position in Burbank, CA is $75,200.00 to $104,800.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


Disney Entertainment Television について:

Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは American Broadcasting Companies, Inc. という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。

American Broadcasting Companies, Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • マーケティング&デジタルメディア, バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除