DISNEYのQuality Management Associate Skip Navigation
EN
The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

Quality Management Associate

応募後で応募 Job ID 877185BR 勤務地-都市 バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Media & Entertainment Distribution 掲載日 Oct. 21, 2021

仕事内容:

Department/Group Overview:
Disney Media & Entertainment Distribution (DMED) brings together the Company’s best-in-class product, technology, and commercialization teams together into one global organization. DMED is responsible for the P&L management and all distribution, network and engineering operations, sales, advertising, data, and certain key technology functions worldwide for the Company's content engines. DMED also manages operations of the Company's streaming services including Disney+, Hulu, ESPN+, and Disney+ HotStar, as well as domestic broadcast and cable television networks.

DMED Technology creates products, platforms, and innovations for the DMED Segment and The Walt Disney Company by driving the strategic development and use of technology, building scalable systems and products to empower our businesses and engage consumers. With global scale, local presence, and deep technological excellence, DMED Technology helps DMED and The Walt Disney Company optimize technology, platforms, and resources, while bringing creative ideas to life and creating industry-shaping approaches.


Job Summary:
The Quality Management Associate supports the Total Quality Management team the functions of Total Quality Management (TQM) Project Management Office (PMO). The TQM PMO group is responsible for implementing project management guidelines, processes, protocols and creating effective methods of communication to ensure executive management visibility. The PMO team is a centralized unit created to engage and assist internal Library Technical Services (LTS) teams to lead projects and ultimately oversee project prioritization, project scope, ensure operational and financial compliance, and resolve interdependency conflicts. The position will develop project plans, track and report for internal LTS groups.

職責/担当・主要業務:

  • Create documentation for best practices, PMO tools, templates, policies and standard operation procedures.
  • Serve as an advisor to internal LTS team on an ongoing basis, whilst supporting strategic priorities and managing expectations.
  • Support the collection of performance metrics for the LTS scorecard process.
  • Prepare reports and maintain project documents including but not limited to:
    • Project timelines
    • Dashboard status
    • Various status reports for various levels within the company
    • Identify project milestones and deliverables
    • Action items
    • Meeting agendas
    • Identify timeline risk
  • Own and drive areas of a project with ability to find redundancies between dependencies, planning for next steps and being able to multi-task across multiple deliverables.
  • Create and build reporting and slides for status update presentations.
  • Maintain and manage existing documentation in the LTS file repository and other various trackers.
  • Any ad-hoc project and other duties needed to help achieve Business Objectives.

必須要件:

  • Ability to work in a fast-paced, integrated team environment with frequently changing priorities
  • Strong verbal and written communication skills.
  • Ability to follow tasks through to completion and keep team informed on progress.
  • 2+ years of Project Management experience.
  • Experience working on teams or other collaborative groups.

望ましい経験/スキル:

  • Experience with Confluence/Jira, Visio, Excel, SmartSheets, and other digital collaboration tools.
  • Experience in digital media distribution preferred, but other quality management experience in manufacturing or service industries may apply.
  • Strong written communication skills and attention to detail.
  • Understanding of Six Sigma methodologies and ISO 9001 and 27001 principles.

望ましい学歴

  • Bachelor’s degree in a relevant subject or the equivalent years’ experience

望ましい学歴

  • Project management certification a plus.

Disney Media & Entertainment Distribution について:

Disney Media & Entertainment Distribution (DMED)は、国際的な事業部門とさまざまな消費者向けストリーミングサービスで構成されており、テクノロジー、メディア配信、広告販売を単一の事業セグメントに統括し、世界中の消費者一人ひとりに応じたエンターテインメント体験を創出・配信しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

これは Disney Streaming Technology LLC, のポジションであり、 Disney Media & Entertainment Distributionという事業区分に含まれます。

Disney Streaming Technology LLC は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心カテゴリーを検索し、提案リストから一つ選択してください。勤務地を検索し、提案リストから一つ選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • サプライ チェーン マネジメント, バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除