DISNEYのSenior Lighting Technical Director (Feature Animation & VFX) Skip Navigation
EN
The Walt Disney Company: Be Part of the Story

Be Part of the Story

Senior Lighting Technical Director (Feature Animation & VFX)

応募後で応募 Job ID 10024859 勤務地-都市 バンクーバー, カナダ 勤務地-国 Industrial Light & Magic 掲載日 2022/09/22 柔軟な働き方の種類 ハイブリッド、リモート可

- この職務はハイブリッドで、従業員は勤務時間の一部を会社の指定した場所で勤務し、残りの時間をリモートで勤務します。資格のある者は一定の状況下においてリモートが可能な場合があり、許可を受けた従業員は継続的にリモートで勤務することになります。

仕事内容:

Position Summary
 

The Senior Lighting TDs can independently light, render, and do moderate-level compositing of very complex shots, needing only initial direction and guidance from their supervisors. 
 

What You’ll Do

  • Design and implement direct and reflected lighting and shadows for assigned shots that meet art and tone direction
  • Ensure that assigned shots fit the continuity of the sequence and be able to create sequence-based lighting setups that can be completed by less experienced Lighting TD
  • Develop solutions and techniques that meet art/technical direction. Trouble-shoots asset and pipeline technical issues and optimizes rendering setups
  • Participate in team review of work under development
  • Navigate and use previous setups for at least a dozen shots, insertion of shot specialization, managing multiple assets and lighting setups
  • Take in implicit surface and volumetric datasets, light using varying shadowing strategies, imitate distributed light sources. Management of volumetric light setups, including shadowing and cucoloris development
  • Light, material assign and render for actors using CG hair and scattering skin materials.
  • Set up and light very complex/multiple creatures (hairy or furry) and elements.
  • Write plugins, set up sequences, debug simulations and write set up and rman surface shaders with proficiency
  • Write/hack rman procedural and volumetric shaders, as well as procedural and surface shaders with proficiency
  • Animate  moderate objects with proficiency
  • Excellent knowledge of Renderman and other unviased rendering systems. Needs to know one or more major 3D applications, including Katana, Maya, or Zeno.
  • Set a standard for all TDs in continually raising the bar for speed, quality of work, and adaptability
  • Design and create lighting and the look of computer generated objects and scenes
  • Create images, effects, and programs for digitally composited sequences
  • Compile various elements of a shot and see it through to completion
  • Demonstrate good listening and communication skills by openly receiving direction and criticism by asking good questions to confirm clear understanding of the directions and how to approach what needs to be done. Once clear, implements the requested changes immediately and raises flags right away if a solution is not quickly found or if there are any delays, making sure the Supervisors and Production are kept in the loop and are up-to-date on the status of one’s shot work.
  • Demonstrate solid presentation/communication skills in dailies/shot review by clearly and briefly outlining what has been accomplished and what next should be addressed in the shot
  • Demonstrate solid problem solving skills
  • Demonstrate the ability to prioritize tasks managing time very well, providing everyone with accurate time estimates on shot task completion

What We’re Looking For

  • At least 5 years relevant professional VFX experience and at least a college level diploma in computer graphics, fine arts, design, or photography, or related field; OR, at least 7 years relevant professional VFX experience in lieu of education
  • Proven ability to quickly pick up new proprietary pipelines
  • Excellent pipeline scripting ability
  • Can pick up new techniques quickly and easily and debug just about anything
  • Solid compositing ability, can wrangle bluescreen extractions, working knowledge of Nuke
  • Experience with either Katana, 3DS Max, Maya, Houdini or other software
  • Linux and scripting ability
  • Renderman/Vray
  • Nuke
  • Experience in Python and/or Lua
     

JoinILM



Industrial Light & Magic について:

1975年にジョージ・ルーカスによって設立されたILMは、世界を代表する特殊効果製作会社です。モーションピクチャーやCM製作、アトラクション業界にサービスを提供しています。ILMは、325を超える長編映画で視覚効果を製作しており、世界のトップ10の興行収入を誇る映画の内7つで重要な役割を担い、トップ50の内25の映画に参加しています。ILMは、視覚効果のスタンダードを確立し、映画史上最も素晴らしいイメージを多数製作してきました。デジタル革命の最前線で、ILMは視覚効果、VR、AR、体験型映画において新境地を開拓し続けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyおよびその子会社・関連会社は、メディア・ネットワーク、パーク&リゾート、スタジオ・エンターテイメント、コンシューマ・プロダクツ、インタラクティブ・メディア事業を扱う、多角化したファミリー向けエンターテイメントとメディアのグローバルカンパニーです。1920年代に小さなアニメーション・スタジオとしてスタートしたディズニーは、今日のエンターテイメント業界において世界中の人々に愛される存在となりました。今後もお客様一人ひとりに最上のストーリーと体験を提供できるような作品作りを継承し、40カ国以上で従業員とキャストメンバーが一丸となり、ディズニーエンターテイメント体験を創出していきます。

このポジションは ILM (Vancouver) Inc. という事業部門の一つである Industrial Light & Magicでのお仕事です。

応募後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • アニメーション&視覚効果, バンクーバー, ブリティッシュコロンビア州, カナダ削除