DISNEYのBuild & Release Engineer Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Build & Release Engineer

応募 後で応募 Job ID R-03887 勤務地-都市 エメリービル, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Pixar Animation Studios 掲載日 2025/01/27

仕事内容:

The Build and Release Engineering team within Pixar Software R&D creates, maintains and supports tools for building Pixar's internally-developed software, deploying software releases to our artists, and managing production software configurations post-deployment. The team is growing to tackle additional responsibilities in support of Pixar's open source Universal Scene Description (USD) project. We are looking for candidates with a strong understanding of build systems for multi-platform open source software and a desire to engage and support the USD community in addition to artists at Pixar.

WHAT YOU'LL BE DOING:

  • Developing and supporting internal software configuration & deployment tools including software build, continuous integration and release automation

  • Improving and maintaining Pixar's third-party dependency management system built on Conda

  • Working with other R&D teams to extend Pixar's Linux-based continuous integration framework to target Windows and macOS

  • Improving development workflows for USD developers at Pixar and in the open source community, including building open source pipelines in GitHub

  • Providing direct support to developers, both internal and in the wider USD community, helping to solve configuration and build-related issues

WHAT YOU OFFER:

  • Strong communication and teamwork skills, and a strong desire to help others solve technical problems

  • Ability to effectively prioritize and respond quickly and efficiently to multiple issues and tasks

  • Demonstrated ability as a release engineer, DevOps engineer or with Linux/macOS software development on a large-scale product

  • Deep experience with both Git and Perforce revision control systems, including experience interacting with Gitlab/GitHub APIs

  • Experience configuring tools like SCons, CMake or Bazel to build large, multi-platform applications written in C++ and Python

  • Proficiency with scripting languages, particularly Python

NICE TO HAVES:

  • Proficiency with a package management solution like Conda or Nix

  • Prior experience building and releasing software at a VFX studio or software vendor

The hiring range for this position in Emeryville is $131,495.00 to $170,170.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors.



Pixar Animation Studios について:

About Pixar Animation Studios:

Pixar Animation StudiosはThe Walt Disney Companyの完全子会社であり、コンピューターアニメーションの分野における技術や創造性、製作能力において世界が認める実力を誇り、アカデミー賞受賞作品を生み出す製作スタジオです。北カリフォルニアにあるスタジオでは、時代を超えて最も成功し愛されるアニメーション映画を多数製作しています。その中には、『Toy Story』、『Monsters, Inc.,』、『Cars』、『The Incredibles』、『Ratatouille』、『WALL•E』、 『Up』、『Toy Story 3』、『Brave』、『Inside Out』や『Coco』があります。ここで製作される映画は、35のアカデミー賞を受賞し、今日までに世界で130億ドルをこえる興行収入を獲得しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Pixar Inc. という事業部門の一つである Pixar Animation Studiosでのお仕事です。

Pixar Inc. は雇用において均等な機会を提供しています。人種、肌の色、宗教、性別、国籍、性的指向、性自認、障害、又は保護を受けている退役軍人であるという立場に関わらず、応募者を選考します。Disneyは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • テクノロジー, エメリービル, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除