Coordinator, Inclusive Marketing - DET
応募 後で応募 Job ID 10125977 勤務地-都市 カリフォルニア州, アメリカ合衆国 / リモート, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2025/07/17この職務はリモートで、従業員は継続的にリモートで勤務し、会社が指定する場所での勤務はありません。
仕事内容:
At Disney Entertainment Television, we are seeking a Marketing Coordinator to join our Inclusive Marketing team based in Los Angeles. In this role, you will help develop and execute consumer-facing campaigns that drive engagement and awareness of our content and build emotional connection with our audiences. Reporting into a Manager on the Inclusive Marketing team, you’ll collaborate across creative, strategy, and production partners to bring innovative, culturally-relevant ideas to life. You’re someone who’s creatively savvy, trend-aware, has sharp marketing instincts, and energized by teamwork and storytelling.
Responsibilities:
- Assist in the development of campaigns end-to-end: from inception, strategy, research, production, to launch
- Manage content partners approvals, trafficking timelines, meeting agendas, meeting recaps
- Conduct competitive analysis and research cultural insights
- Assist in managing campaigns with the focus on diverse audiences
- Support Manager in development of strategy and research culmination
- Gather weekly team highlights to share with Brand/Leadership
- Build presentations for key internal stakeholders
- Enter project / creative requests and changes in AirTable
- Manage outside agencies as needed
- Manage quarterly newsletter end-to-end: development, routing, cross-functional collaboration)
- Support in managing team budget, process invoices, and own reporting and deadlines
- Support Ad Sales with campaign vetting initiatives
- Manage team shared drive to archive materials
Basic Qualifications:
- 2+ years of experience in marketing strategy at an agency and/or in a client facing role
- Strong organizational and project management skills with attention to detail
- Excellent written and verbal communication skills
- Ability to manage multiple tasks and deadlines in a fast-paced environment
- Proficiency in Google Suite and Microsoft Office
- Self-starter who is collaborative, proactive, and has a solution-oriented mindset
- Passion for entertainment, media, and streaming
- Social-native, passion for pop culture and staying on top of timely trends
Preferred Qualifications:
- Agency experience preferred
- Knowledge of multicultural marketing trends, best practices, and industry developments
- Previous experience supporting, brand, content, or consumer marketing campaigns
- Familiarity with creative production workflows (digital, video, social)
- Experience working with project management tools (ie. Airtable)
- Understanding of current marketing trends, pop culture, and social platforms
- Knowledge of streaming/television landscape
- Experience coordinating with internal teams (creative, comms, PR, Media, Social) and external agencies/vendors
Required Education:
- Bachelor’s Degree in Marketing, Communications, Media, or related field
The hiring range for this position in Los Angeles, CA is $53,300.00 to $71,300.00 per year based on a 40-hour work week. The amount of hours scheduled per week may vary based on business needs. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.
Disney Entertainment Television について:
Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは Hulu Enterprises Services Co., LLC という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。
Hulu Enterprises Services Co., LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。