Analyst-Programmatic Media
応募 後で応募 Job ID 10134622 勤務地-都市 グレンデール, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Experiences 掲載日 2025/10/22仕事内容:
About the Role & Team:
“We create happiness.” That is our motto at Walt Disney Parks and Resorts. And it permeates everything we do. At Disney, you will help encourage that magic by enabling our teams to push the limits of entertainment and build the never-before-seen! Are you ready to join this team and make an impact?
Disney Experiences’ in-house Trading Desk is looking for a Programmatic Activation Analyst. Reporting to the Team Lead for Disneyland Resort, you will be a hands-on keyboard programmatic trader.
All programmatic and ad operations work is managed in-house in a full self-service capacity. Our media buys include most forms of programmatically available inventory: display, streaming, native, audio, digital out of home (DOOH), and in-app. We also work across the full marketing funnel from branding to direct response.
This is a full-time position.
This position reports to: Manager, Programmatic
What You Will Do:
You will have direct responsibility for your assigned campaigns – inclusive of all self-service capabilities in planning, execution, optimization, and reporting.
Prepare tactical plans and budget recommendations for your campaigns.
Manage programmatic buys to support branding and direct response across platforms like Google, Verizon, Amazon, and The Trade Desk.
Review and lead optimization of campaigns across revenue, performance indicators, and budget pacing.
Manage relationships with platform support teams and work with other stakeholders to create optimization strategies that align with campaign goals, delivery, and performance.
Analyze performance and unique opportunities to understand value provided by different DSPs and other vendors.
Design tests to evaluate DSP platforms and varying campaign strategies.
You will work on several platforms, including DV360, Yahoo DSP, Amazon DSP, and The Trade Desk.
You will partner closely with our in-house Ad Operations team who manage the ad trafficking, as well as strategy teams as an extension of their planning process.
Provide performance and insights for partner-facing campaign performance reports.
Required Qualifications & Skills:
Minimum 3 years of digital marketing experience
Self-service experience with demand-side platforms and ad servers
Understanding of programmatic ecosystems, including supply-side platforms/ad exchanges, data management platforms, brand safety partners, data partners, and publishers
Education:
Bachelor’s degree or equivalent related work experience.
Additional Information:
Disney offers a rewards package to help you live your best life. This includes health and savings benefits, educational opportunities, and special extras that only Disney can provide. Learn more about our benefits and perks at https://jobs.disneycareers.com/benefits.
The hiring range for this position in Glendale, CA is $87,100.00 to $116,800.00 per year based on a 40- hour work week. The amount of hours scheduled per week may vary based on business needs. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.
Disney Experiences について:
Disney Experiencesは、テーマパーク、リゾート、クルーズ船、ユニークなバケーション体験、製品などを通じて、ディズニーのストーリーとフランチャイズの魔法を世界中に届けています。ディズニーは、米国、欧州、アジアの6つのリゾート、トップレーティングのクルーズライン、人気のバケーションオーナーシッププログラム、受賞歴のあるガイド付きファミリーアドベンチャービジネスを有し、旅行業界でひときわ輝いています。さらに、ディズニーのグローバルコンシューマー製品事業には、世界をリードするライセンスビジネス、世界最大の子ども向け出版ブランド、あらゆるプラットフォームのゲームにおける世界有数のライセンシング、世界中のロケーションおよびオンラインのディズニーストアがあります。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは Disney Destinations, LLC という事業部門の一つである Disney Experiencesでのお仕事です。
Disney Destinations, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。