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Data Analyst

応募 後で応募 Job ID 10133077 勤務地-都市 グレンデール, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 / サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Direct to Consumer 掲載日 2025/10/16

仕事内容:

About Direct To Consumer

The Direct-to-Consumer (DTC) Data Intelligence and Analytics department is seeking a Data Analyst to join its Film & TV Content Analytics team. This role will help measure, understand, and take action on content trends and audience behavior that impacts the strategic goals of The Walt Disney Company. The right person for this role has exceptional analytical capabilities, loves problem-solving, is a good communicator, and is passionate about supporting content creators.

This role will support the ad-hoc analysis needs of the Disney+ Global Programming team. The Disney+ Global Programming team is responsible for leading content planning, scheduling, on-service merchandising, and slate management across our iconic brands, including Walt Disney Animation Studios, Walt Disney Pictures, Marvel Studios, LucasFilm, Pixar, Disney Branded Television, National Geographic, 20th Century Studios, and Searchlight Pictures. 

 In collaboration with Programming, this analyst will help craft insights and programming strategies that attract, engage, and retain our global subscribers. Initiatives will include: 

  • Pinpointing what drives global audiences to join, stay engaged with, and remain loyal to Disney+ 

  • Conducting in-depth analyses to understand how our titles, portfolios, and brands meet the diverse needs of our worldwide viewers 

  • Leveraging platform metrics to optimize content delivery—ensuring the right content reaches the right audience at the right time 

Responsibilities  

  • Conduct analyses to drive valuable business insights, using internal analytics tools and SQL to access and manipulate multivariate data.  

  • Build data visualizations that convey key content engagement metrics, significant trends, and relationships across multiple data sources within the content domain.  

  • Ideate and develop new metrics and analytical approaches, measuring content trends and audience behavior for both tactical and strategic decision-making.  

  • Effectively communicate results through compelling data storytelling across the organization, both in oral presentations and via written reports.  

  • Provide ad-hoc analysis support to identify content trends that drive business performance.  

  • Understand the systems and business processes that populate critical systems with data and work to translate complex business questions into technical requirements. 

Basic Qualifications  

  • Bachelor’s degree in Business Analytics, Data Science, Statistics, Economics, Mathematics, or related field. 

  • 3+ years of experience in data analytics, business intelligence, or a related discipline. 

  • Proficiency with SQL - ability to read/write queries, QA errors, and optimize for faster query runtimes. Can identify the right data tables and columns to use in a large data warehouse. 

  • Comfortable manipulating data pulled through SQL in tools such as Excel, Google Sheets, or Python to conduct exploratory analyses and create data visualizations. 

  • Prior experience with dashboarding tools such as Tableau or Looker. Dashboard development experience is an added bonus. 

  • Curiosity is encouraged. Can you investigate an unusual trend in the data to find the cause? 

  • Highly collaborative with excellent written and verbal communication skills. Can communicate quantitative insights to non-technical audiences. 

  • Genuine passion for the entertainment industry and demonstrated interest in the streaming landscape.

Additional Information

#DISNEYTECH

#DisneyAnalytics


The hiring range for this position in Glendale, CA is $95,300 - $127,800 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.

その他:

DISNEYTECH


Disney Direct to Consumer について:

Disney’s Direct to Consumerチームは、Disney Entertainment内のHuluとDisney+のストリーミング事業を統括し、The Walt Disney Companyのクラス最高のストーリーテリングを世界中のファンや家族に届けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Streaming Services LLC という事業部門の一つである Disney Direct to Consumerでのお仕事です。

Disney Streaming Services LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • データサイエンス/アナリティクス, グレンデール, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除
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