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Programmatic Activation & Ad Ops Analyst

応募 後で応募 Job ID 10121643 勤務地-都市 グレンデール, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Experiences 掲載日 2025/05/16

仕事内容:

At Disney, we are storytellers. We make the impossible, possible. We do this through utilizing and developing cutting-edge technology and pushing the envelope to bring stories to life through our movies, products, interactive games, parks and resorts, and media networks. Now is your chance to join our talented team that delivers unparalleled creative content to audiences around the world.

“We make magic.” That’s our motto at Disney Experiences (DX). And it permeates everything we do. At Disney, you’ll help inspire that magic by enabling our teams to push the limits of entertainment and create the never-before-seen!

DX’s in-house trading desk is looking for an Ad Ops & Programmatic Activation Analyst. In this hybrid role, you will support the Disneyland Resorts programmatic practice at large—from trafficking to campaign planning, activation and management.

You Will:

  • Provide technical ad support for display, streaming (video + CTV), audio, and DOOH campaigns
  • Traffic creative in ad servers (Google Campaign Manager, Flashtalking) and Demand Side Platforms (Google DV30, Verizon, Amazon, The Trade Desk)
  • Perform quality assurance and troubleshoot campaign or creative issues (ie. Display and Streaming content, 3P tags)
  • Maintain ad tagging structure for proper targeting and tracking across all platform
  • Generate HTML test tags to troubleshoot and check functionality
  • Prepare tactical plans and budget recommendations for assigned campaigns

  • Manage programmatic buys to support branding and direct response across DSPs
  • Activate and optimize dedicated campaigns and manage relationships with platform support teams and stakeholders
  • Design tests to evaluate DSP platforms and varying campaign strategies
  • Prepare insights for partner-facing campaign performance reports
  • Participate in cross-team projects and support new procedures

You Have:

  • 3+ years of hands-on-keyboard Ad Operations and/or Programmatic Trading experience
  • Online trafficking experience and working knowledge of the Programmatic and real-time bidding space
  • Experience with Brand Safety Partners (e.g. DoubleVerify, IAS, MOAT)
  • Understanding of campaign management tools such as Prisma
  • Exceptional troubleshooting, time management, and organizational skills
  • Ability to manage multiple projects under tight deadlines
  • Understanding of programmatic ecosystem including supply-side platforms / ad exchanges, data management platforms, brand safety partners, data partners, and publishers

Required Education:

Bachelor's Degree or equivalent experience. Any Marketing, Programming, or Computer Science degree or background is a plus.

#LI-VT1

#DXMedia

#DXMarketing


The hiring range for this position in Glendale, CA, is $76,900.00-$105,700.00 per year. The base pay offered will take into account internal equity and may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience, among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


Disney Experiences について:

Disney Experiencesは、テーマパーク、リゾート、クルーズ船、ユニークなバケーション体験、製品などを通じて、ディズニーのストーリーとフランチャイズの魔法を世界中に届けています。ディズニーは、米国、欧州、アジアの6つのリゾート、トップレーティングのクルーズライン、人気のバケーションオーナーシッププログラム、受賞歴のあるガイド付きファミリーアドベンチャービジネスを有し、旅行業界でひときわ輝いています。さらに、ディズニーのグローバルコンシューマー製品事業には、世界をリードするライセンスビジネス、世界最大の子ども向け出版ブランド、あらゆるプラットフォームのゲームにおける世界有数のライセンシング、世界中のロケーションおよびオンラインのディズニーストアがあります。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Destinations, LLC という事業部門の一つである Disney Experiencesでのお仕事です。

Disney Destinations, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • マーケティング&デジタルメディア, グレンデール, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除