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Data Analyst, Disney Advertising Data and Measurement Science

応募 後で応募 Job ID 10114680 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Advertising 掲載日 2025/05/27

仕事内容:

Supporting the Disney Advertising organization within Entertainment and Sports, the Data and Measurement Science team are subject matter experts in each of the following areas:

  • Creating and optimizing audience segmentation models that enable us to reach specific audiences based on brand affinities, app behavior, and video viewership among other things
  • Examining other ways to expand audience sizes and depth through look-alike modeling of behaviors within our own network of digital properties
  • Analyzing the performance of audiences in real-world campaigns and optimizing audience usage and composition

Job Summary:

We’re looking for an intellectually curious, business-savvy, analytical powerhouse to join the Disney Advertising Data and Measurement Science Team as a Data Analyst. In this role, you will be responsible for driving data-driven opportunities across Disney Advertising’s portfolio of offerings. Working collaboratively across functions, you will develop, drive, and build new tools and analyses to ensure the growth of the business and the overall bottom line.

Responsibilities and Duties of the Role:

  • Help grow a multichannel advertising technology capability by leveraging internal and external datasets to expand our reach within and across platforms
  • Analyze complex data sets representing millions of users to understand user behavior and identify key characteristics of groups of users to better define audience segments
  • Balance business timelines with scientific rigor to improve decision making while working in an MVP (minimum viable product) model environment
  • Review results from and provide feedback on controlled experiments to test hypotheses and improve best practices across the organization
  • Build reporting tools to enable self-service for sales teams
  • Work with internal stakeholders to define analytics needs and scope projects

Required Education, Experience/Skills/Training:

  • B.A. or B.S. (graduate degree a plus) in a quantitative field (Math/Statistics, CS, Engineering, Business, Economics, experimental science, or similar)
  • 3+ years of experience driving measurable results (monetization, engagement) with digital products across various business models
  • Experience with complex, large-scale relational databases, statistical programs, and other tools (SQL, SAS, R, etc.) with an aptitude to learn other technical applications quickly to compile and interpret quantitative data
  • Experience building complex visualizations (Tableau, Looker a plus)
  • Innovative thinker capable of operating both in a strategic capacity (big-picture perspective, asks "why") and a hands-on/execution capacity (detail-oriented, conscientious)
  • Ability to confidently translate quantitative analyses into compelling and actionable recommendations
  • Great communication and teamwork skills

#DisneyAdvertising


The hiring range for this position in California is $95,300 to $127,800 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


Disney Advertising について:

Disney Advertisingは、リニア、デジタル、ソーシャル、オーディオ、広告サポートのストリーミング事業を通じて、The Walt Disney Companyのエンターテイメントとスポーツの広告販売と統合マーケティングを担当しています。これには、ABC, ABC News, Disney+, Disney Channels Worldwide, Disney Digital, ESPN Networks, ESPN+, Freeform, FX, National Geographic, HuluおよびABCが所有する8つのローカルステーションが含まれます。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Advertising Sales, LLC という事業部門の一つである Disney Advertisingでのお仕事です。

Disney Advertising Sales, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • データサイエンス/アナリティクス, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除