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Data Analyst

応募 後で応募 Job ID 10119138 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 / ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Direct to Consumer 掲載日 2025/05/05

仕事内容:

About The Role

The Subscriber Lifecycle Analytics team is looking for a Data Analyst who will help to measure, understand, and take action to mitigate subscriber churn across a growing ecosystem of Disney’s streaming service offerings (Disney+, Hulu, and ESPN+). Our team’s expertise is exploratory data analysis, advanced reporting, data visualization and storytelling to deliver actionable insights and provide recommendations to drive business decision-making.

This team collaborates cross-functionally across the Direct to Consumer organization as well as with stakeholders from business units across The Walt Disney Company to generate insightful, compelling, and strategic analyses. This role will build strong relationships and partner closely with Finance, Business Operations, Business Strategy, and other Analytics teams to ensure the business understands complex retention trends and implications for strategic decision making.  The team’s work will drive the development of business and operational plans that are expected to have broad influence at all levels of the organization.

Responsibilities

  • Translate complex business questions into SQL including proper cohorting, calculations, filtering criteria and/or aggregations
  • Communicate complex trends and churn drivers to a wide array of business stakeholders with varying technical expertise from operational teams to executive audiences, both in oral presentations and via written reports
  • Partner with other Analytics teams to analyze retention performance of key business initiatives across content, engagement, and marketing domains
  • Create and maintain operational dashboards in Tableau and Looker to understand performance over time, enable efficient exploratory analysis, and equip partners with self-serve tools
  • Partner closely with business stakeholders (Product, Business Operations, Finance, Marketing etc.) to identify and unlock opportunities for improved subscriber retention

Required Qualifications

  • Bachelor’s degree in Analytics, Computer Science, Statistics, Economics, Mathematics, Marketing, or related field
  • 3+ years of Data Analytics experience with proficient SQL skills
  • Strong analytical skills with the ability to apply business strategy to data analysis and recommendations, and communicate insights clearly to stakeholders
  • Ability to think strategically, analyze and interpret first and third party information
  • Experience manipulating large data sets and interpreting data trends using a multitude of disparate data sources and tools
  • Experience with data exploration and data visualization tools like Tableau or Looker
  • Strong analytical and technical skills to troubleshoot issues, analyze the cause, quickly come-up with possible solutions, document the changes, and communicate organizational impact
  • Strong experience in documenting the data requirements, data strategy, data rules (standardization, cleansing, and validation)

Desired Qualifications

  • Experience in the streaming media industry and/or supporting a direct-to-consumer or subscription-based product
  • Experience presenting data stories to executive audiences

Additional Information

#DISNEYTECH


The hiring range for this position in Santa Monica is $95,300 to $127,800 per year and in New York is $99,900 to $133,900 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.

その他:

DISNEYTECH


Disney Direct to Consumer について:

Disney’s Direct to Consumerチームは、Disney Entertainment内のHuluとDisney+のストリーミング事業を統括し、The Walt Disney Companyのクラス最高のストーリーテリングを世界中のファンや家族に届けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Hulu, LLC という事業部門の一つである Disney Direct to Consumerでのお仕事です。

Hulu, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • データサイエンス/アナリティクス, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除
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