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Lead Data Analyst

応募 後で応募 Job ID 10130492 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 / ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Direct to Consumer 掲載日 2025/09/09

仕事内容:

ABOUT DIRECT TO CONSUMER (DTC)


Disney’s Direct-to-Consumer (DTC) Data team is seeking a highly skilled and self-driven Lead Data Analyst to join the Product & Tech Analytics team. This role is ideal for a strategic thinker with a deep analytical background who can independently design, execute, and deliver impactful insights that optimize Disney Streaming products (D+, Hulu). 

You will be part of a multidisciplinary team of analysts and analytical engineers responsible for assessing and improving browse telemetry data quality and producing high-impact analysis of streaming product performance across Hulu and Disney+. Working cross-functionally with Product, Engineering, Data Engineering, and Analytics partners, you will help develop scalable solutions, ensure metric consistency, and uncover the “why” behind key product trends and anomalies. 

WHAT YOU’LL DO 

  • Own User Behavior Analysis: Independently analyze user navigation and pathing data to uncover actionable insights and drive improvements to the Hulu user experience. 

  • Forensics & Root Cause Analysis: Drive rapid-response investigations and anomaly detection efforts to diagnose data or product issues and guide timely remediation. 

  • Drive Strategic Optimization: Develop and present recommendations for optimizing experiences, balancing business goals with user satisfaction. 

  • Collaborate Cross-Functionally: Act as a key partner to Product, Tech, Data Engineering and Data Product, and other teams to align analytics initiatives with overarching business strategies. 

  • Lead End-to-End Projects: Take full ownership of analytics projects, from identifying business needs and formulating hypotheses to delivering polished insights and recommendations. 

  • Build Data Visualizations: Create dashboards and advanced reports using tools like Tableau and Looker to track performance, trends, and experimentation outcomes. 

WHAT TO BRING 

  • Bachelor’s degree in Analytics, Mathematics, Statistics, Computer Science, or a related field. 

  • 7+ years of experience in data analytics, business intelligence, or a related discipline. 

  • Proven expertise in independently designing, executing, and interpreting A/B tests. 

  • Advanced SQL skills, with the ability to manipulate, cohort, and transform large datasets effectively. 

  • Advanced skills with both Tableau, Looker, and Look ML 

  • Exceptional communication and presentation skills, with experience delivering insights to stakeholders at all levels. 

  • A demonstrated ability to solve complex, ambiguous business problems with minimal guidance. 

  • Strong proficiency in data visualization tools (e.g., Tableau, Looker) and the ability to communicate insights through compelling storytelling. 

  • Expertise with statistical tools (e.g., R, Python) and data warehousing concepts. 

NICE-TO-HAVES 

  • Advanced degree in Analytics, Mathematics, Statistics, Computer Science, or a related field. 

  • Ability to identify and appropriately call out issues to leadership 

  • Strong motivation and ability to learn from questions and experiences 

  • Outstanding written and oral communication skills 

Additional Information

#DISNEYTECH

#DISNEYANALYTICS


The hiring range for this position in Los Angeles is $138,900 - $186,200 per year and in New York is $145,400 - 195,000 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.

その他:

DISNEYTECH


Disney Direct to Consumer について:

Disney’s Direct to Consumerチームは、Disney Entertainment内のHuluとDisney+のストリーミング事業を統括し、The Walt Disney Companyのクラス最高のストーリーテリングを世界中のファンや家族に届けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Streaming Services LLC という事業部門の一つである Disney Direct to Consumerでのお仕事です。

Disney Streaming Services LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • データサイエンス/アナリティクス, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除
  • データサイエンス/アナリティクス, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除