Specialist, Lifecycle Operations
応募 後で応募 Job ID 10129448 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2025/09/10仕事内容:
We’re seeking a strategic and data-driven Associate Manager of Lifecycle Marketing to support customer engagement and retention initiatives for Hulu and report to the Senior Manager of Lifecyle Operations. As an Associate Lifecycle Manager at Hulu, you will help manage highly technical marketing projects that efficiently drive business impact and deliver outstanding subscriber experiences. You will also collaborate cross-functionally to execute a variety of marketing campaigns, using data to drive personalization and value for both active and lapsed subscribers. You're the right person for this role if you're a hard-working self-starter with impeccable project management skills and can thrive in a fast-changing environment. The ideal candidate brings exceptional project management skills, utilizes data-driven insights to guide strategy, and has a proven ability to work within tools like Airtable to manage workflows efficiently. This is the perfect role for someone who loves to roll up their sleeves, work in a collaborative team environment, and is passionate about email & push marketing.
Responsibilities:
Partner within the Lifecycle Marketing teams, agencies, data teams, and external partners to bring high priority marketing initiatives to life
Plan, schedule, execute, and test email and push notification journeys, including end-to-end QA documentation and performance measurement
Partner with content teams to identify opportunities for increasing engagement in existing and new journeys
Hyper-target subscribers with relevant content to ensure a positive experience for users engaging with Hulu's products
Optimize current email and push programs through continual testing of creative, copy, timing, offers, targeting, and more
Coordinate work activities with internal and external partners to launch campaigns in a timely and consistent manner
Find opportunities to improve the effectiveness of email and push marketing programs
Basic Qualifications:
3+ years in Lifecycle marketing, or related field
Experience with marketing automation platforms (e.g., Braze, Iterable, Salesforce Marketing Cloud)
Knowledge of email and push best practices for deliverability and downstream impact
Superior project management skills and attention to detail with experience in managing Airtable workflows
Ability to provide strategic recommendations motivated by data
Ability to independently develop presentations and communicate clearly to marketers, data analysts, data engineers, and product
Ability to anticipate needs, innovate, and flourish in a fast-paced environment
A positive attitude, ability to work with a team to drive projects to completion, and penchant for solving problems
Extensive project launch experience and understanding of QA processes
Preferred Qualifications:
A minimum of 1 year of experience in streaming, media, or subscription-based businesses
Experience with corporate audience segmentation tools such as SaS Customer Intelligence
Required Education:
Bachelor’s degree in Marketing, Communications, or related field
The base salary for this position in Santa Monica, CA is $64,300.00 - $86,200.00 per year based on a 40 hour work week. The amount of hours scheduled per week may vary based on business needs. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.
Disney Entertainment Television について:
Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは Hulu, LLC という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。
Hulu, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。