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Data Activation Director

応募 後で応募 Job ID 10124539 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 ESPN 掲載日 2025/06/26

仕事内容:

The Media Planning Team at ESPN develops innovative media plans that drive awareness, consumption, subscriptions, and brand affinity across all properties and platforms to affect the ESPN business. 

The Director, Media Data Activation, will focus on supporting the audience data strategy of the holistic ESPN Marketing portfolio across Owned and Paid media. The Director will be responsible for contributing to development, execution and activation of audience strategies across media plans for all ESPN properties. This individual will serve as the expert in ESPN’s first party data collection and activation opportunities to optimize targeted campaign performance and effectiveness. They will work closely with the Media, Marketing, Tech, Analytics and Product teams to build and activate audience targeting segments, educate internal teams on capabilities, and provide audience analysis and insights. The ideal candidate possesses outstanding organizational and communication skills, has superior attention to detail, can provide objective analysis, has the ability to handle multiple projects simultaneously, work with autonomy, maintain a relentless curiosity to understand how everything connects, while meeting deadlines. This position will report to the VP, Media Strategy & Planning and collaborate closely with others in the group, as well as across ESPN and The Walt Disney Company. This role is located in New York, NYC.

Responsibilities:

  • Serve as the audience targeting and data expert for the Media team across owned and paid activations
  • Collaborate daily with the Analytics, Ad Tech & Agency Activation leads to build, evolve, augment and future-proof ESPN’s data strategy
  • Answer internal and external data and audience questions to bolster 1PD usage
  • Analyze and derive actionable insights from campaign and audience data, evaluating top audience usage, performance and sizing and translate findings for future campaigns
  • Steward effective communication and understand needs of brand teams, creative teams and media agencies to share audience specifics to ensure timely launch of on- and off-channel plans
  • Proactively think ahead and work closely with Leadership on long-term planning of audience use cases
  • Support team with data & tagging needs; implementation, reporting and measurement
  • Directly contribute to database growth, hygiene and insights by helping to manage consumer database, data collection, check for accuracy and mine for insights
  • Act as the subject matter expert on DMPS, Data On-boarders and other data platforms, collaborating across TWDC to evolve data strategy
  • Stay current on all tech and trends surrounding data, identity and privacy best practices

Required Qualifications:

  • Minimum 10 years of analytics, research, data science, or marketing/media experience. Project management and/or digital advertising experience a plus
  • Proven experience leading and managing a team
  • Strong analytical skills and ability to interpret complex data
  • Excellent communication and presentation skills
  • Experience with marketing technology platforms and tools
  • Ability to work in a fast-paced, dynamic environment
  • Passion for sports and familiarity with ESPN's brand and audience

Required Education:

  • Bachelor's degree in Marketing, Analytics, or a related field

#ESPNMedia


The hiring range for this position in New York, NY is $143,600.00 to $192,600.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


ESPN について:

ESPNの仕事は、ここでしか味わえない体験が詰まっています。それは、視聴者にとって使い勝手の良い新しいサービスを常に考えているからです―視聴者がどこでもどんな方法でもスポーツを楽しめるよう取り組んでいます。私たちは毎日、勝算を気にせず自分達自身を超え続けようとするダイナミックな文化の中で、誰もやらなかったことに挑んでいます。最新の技術、革新的なアイデア、世界レベルの才能があふれるESPNでは、毎日が驚きの連続です。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは ESPN Sales & Marketing, Inc. という事業部門の一つである ESPNでのお仕事です。

ESPN Sales & Marketing, Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • データサイエンス/アナリティクス, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除