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Data Analyst

応募 後で応募 Job ID 10124432 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Direct to Consumer 掲載日 2025/06/24

仕事内容:

The Marketing Analytics team is seeking a Data Analyst to support our core marketing measurement, automation and reporting needs. The Analyst will collaborate closely with Disney+ Marketing, Marketing Science, Data Engineering, Data Product, Data Science, and Finance teams. Their focus will be on developing tools, optimizations, and key business insights to propel Disney+’s growth. The ideal candidate will possess a passion for both paid media digital landscapes and a deep understanding of each step in the marketing journey.  

Responsibilities 

  • Create, deliver and continuously improve our business measurement solutions

  • Analyze and report key data quality health KPIs through regular metric monitoring and revise as needed as the number of datasets and critical systems expand 

  • Use internal and external analytics tools, SQL, and scripting languages to access and analyze multivariate data 

  • Translate complex reporting needs into technical specifications, including calculations, custom groups, parameters, filtering criteria and/or aggregation

  • Build and automate reports and dashboards that provide insights into business measurement and effectiveness 

  • Understand the systems and business processes that populate critical systems with data 

  • Build intuitive presentations, interfaces, infographics and visualizations to tell stories with data 

  • Provide ongoing reporting and analysis to inform and support business, product and marketing decisions 

  • Partner with our Marketing Science, BI, Product, Engineering and QE team to ensure data quality, and troubleshooting relevant reporting metrics when needed 

  

Basic Qualifications 

  • Bachelor’s degree in business, economics, mathematics, statistics, computer science, or related field  

  • 3+ years of hands-on analytical work experience and proficient with SQL and Python/R 

  • Experience in manipulating large data sets, interpreting data trends and using a multitude of disparate data sources and tools 

  • Familiarity with documenting the data requirements, data strategy, data rules (standardization, cleanse, and validation) 

  • Strong analytical and technical skills to troubleshoot issues, analyze the cause, quickly come up with the possible solutions, document the changes, and communicate organizational impact 

  • Familiarity with data exploration and data visualization tools like Tableau or Looker. It’s a plus if you can share a portfolio of clear, intuitive and insightful visualizations 

  • Ability to manage multiple work streams with demonstrated ability to organize and schedule work effectively and deliver against deadlines  

  • Excellent written and verbal communication skills  

Preferred Qualifications 

  • Experience in the streaming media industry or other subscription-based service 

  • Experience working with project management tools such as Atlassian JIRA, Airtable 

  • Familiarity with data platforms and applications such as Databricks, Jupyter, Snowflake 

  • Demonstrated experience in the paid digital media including ad serving, tracking, and reporting tools including, Google Campaign Manager, media platforms (DV360, Google Search, Meta, etc.)  

Additional Information

#DISNEYTECH

#DisneyAnalytics


The hiring range for this position in New York is $99,900 - 133,900 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.

その他:

DISNEYTECH


Disney Direct to Consumer について:

Disney’s Direct to Consumerチームは、Disney Entertainment内のHuluとDisney+のストリーミング事業を統括し、The Walt Disney Companyのクラス最高のストーリーテリングを世界中のファンや家族に届けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Streaming Services LLC という事業部門の一つである Disney Direct to Consumerでのお仕事です。

Disney Streaming Services LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • データサイエンス/アナリティクス, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除