Multiplatform Partnerships Specialist NYC
応募 後で応募 Job ID 10121476 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2025/06/03仕事内容:
Department Overview:
The Disney Entertainment Multiplatform Partnerships team based in NYC is looking for a strategic, flexible and enthusiastic Specialist to join our team. Reporting to the Director, this person will assist with the execution of partnership campaigns that drive growth and reinforce the value of Disney’s television Networks, ABC, Disney Channels, Freeform, FX, and the National Geographic Channels.
Job Summary
Working closely with the Director, Multiplatform Partnerships, this position will co-lead the execution of brand and creative strategies for the Disney Entertainment network portfolio: ABC, Disney Channels, Freeform, FX, and the National Geographic Channels. In partnership with our Account team leads, this role serves as the liaison between our external distributors and internal partners across the Walt Disney Company, informing promotional opportunities that leverage our content to support the pay TV ecosystem, drive retention, and increase linear viewership. A specific emphasis will be placed on strategizing execution across platforms, including linear TV, streaming, connected devices, and more. This position will be a key collaborator with other LOBs, ensuring internal synergies and alignment with cross-company priorities
To be successful in this role, you must have a passion for building and nurturing cross-functional relationships, building consensus, and possess a data-driven mindset and be able to work onsite 4+ days a week.
Responsibilities:
Co-lead the execution of brand and creative strategies to increase market position, incremental revenue, and consumer engagement across The Walt Disney Company linear offerings
Collaborate with internal LOBs to impact subscriber growth and retention through multiple media types – on air, email, display, paid search & more.
Evaluate campaign performance and work with distribution partners to capitalize on growth opportunities.
Basic Qualifications:
A minimum of 3 years of experience in brand strategy, marketing, partnerships, or creative ideation, within an entertainment, a programmer, or distributor. (highly preferred)
Experience with brand strategy, data analysis, with the ability to synthesize and apply data to make on-point business decisions.
Expertise with Microsoft PowerPoint, Excel, and other Office software
Must live near the office on 7th Hudson, New York, NY as this role requires onsite presence 4+ days a week.
Experience providing excellent relationship management and cross-function team support.
Extremely self-motivated individual with a strong work ethic
Precise and effective written and verbal communication skills
Must be able to travel as needed.
Required Education:
Bachelor's Degree or Equivalent work experience.
Preferred Education:
Bachelor’s degree in marketing.
The hiring range for this position in 7th Hudson, NYC is $82,000.00 to $109,800.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.
Disney Entertainment Television について:
Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは American Broadcasting Companies, Inc. という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。
American Broadcasting Companies, Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。