Senior Specialist Marketing Operations
応募 後で応募 Job ID 10116710 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 勤務地-国 ESPN 掲載日 2025/04/23仕事内容:
The Senior Specialist Marketing Operations will be responsible for managing transactional subscriber communications related to a variety of messages that need to be sent legally across email and in-app. This includes changes to price, terms of service, billing failures and other critical updates. The ideal candidate will have a strong background working and learning CMS environments and can work closely across teams to deliver timely build. This role reports into the Sr. Director Product marketing. This role is based in New York, NY.
Responsibilities:
- Build and manage transactional communication templates across email and in-app, including changes to price, terms of service, building failures and other critical updates.
- Collaborate with cross-functional teams, including marketing, product and more to ensure seamless execution of communication plans.
- Analyze and interpret data to measure the effectiveness of executions and make data-driven recommendations for improvement.
- Work across technical teams for UMP and Cannonball.
- Ability to set up and run tests to deliver on KPIs and goals.
- Ensure all communications are compliant with legal and regulatory requirements.
- Create and maintain a content calendar for transactional communications to ensure timely and accurate delivery of updates.
- Stay up to date with industry trends and best practices to continuously improve communication strategies.
- This role may be required to take on additional tasks and responsibilities which include optimizing our Marketing Landing Pages (MLP’s), SEO, and testing projects.
Required Qualifications:
- Minimum of 4 years of experience in operations, technical or product marketing roles
- Proven track record of developing and executing successful marketing strategies that drive business growth.
- Strong analytical skills, with the ability to interpret data and translate insights into actionable strategies.
- Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work effectively across cross-functional teams.
- Passion for innovation and a commitment to staying ahead of industry trends and best practices.
Required Education:
- Bachelor's degree in Marketing, Communications, Business or a related field
#ESPNMedia
The hiring range for this position in New York, NY is $108,500.00 to $145,400.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.
ESPN について:
ESPNの仕事は、ここでしか味わえない体験が詰まっています。それは、視聴者にとって使い勝手の良い新しいサービスを常に考えているからです―視聴者がどこでもどんな方法でもスポーツを楽しめるよう取り組んでいます。私たちは毎日、勝算を気にせず自分達自身を超え続けようとするダイナミックな文化の中で、誰もやらなかったことに挑んでいます。最新の技術、革新的なアイデア、世界レベルの才能があふれるESPNでは、毎日が驚きの連続です。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは ESPN Sales & Marketing, Inc. という事業部門の一つである ESPNでのお仕事です。
ESPN Sales & Marketing, Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。