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Coordinator, Brand Development & Integration

応募 後で応募 Job ID 10133714 勤務地-都市 バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 The Walt Disney Company (Corporate) 掲載日 2025/10/16

仕事内容:

Coordinator – Brand Development & Integration

The role of the Corporate Brand organization is to combine a deep understanding of our global consumer with strategies, initiatives and campaigns to both protect and grow our brands and key franchises. 

The Coordinator - Brand Development & Integration will play an important role in driving the execution of our enterprise-wide YouTube initiative. The Coordinator support the Brand Development & Integration team as it advances the global YouTube strategy & integration work across The Walt Disney Company’s core brands and franchises. This role will be responsible for working with stakeholders within Corporate and other LOBs to ensure alignment to strategic priorities, YouTube channel structure, content plans, and more.

The Coordinator will be responsible for supporting the Sr. Specialist & Sr. Manager as well as other team members in implementing strategic changes to The Walt Disney Company’s approach to YouTube.

Responsibilities:

  • Business Initiative Execution:
    • Support leaders in tracking of deliverables and key milestones
    • Help prepare materials
    • Maintain and track detailed plans with key stakeholders
    • Data input, updates, and maintenance of key documents (presentations, spreadsheets, AirTable forms)
    • Assist specialists and managers in strategic deliverables inclusive of copywriting, deck design, and research
    • Assist in development of weekly, monthly, and quarterly updates to leadership & key stakeholders
    • Oversee the distribution of YouTube documents to relevant stakeholders as directed by team leadership
    • Assists in management of repository of all capability documents across Box, OneDrive/Sharepoint

  • Enterprise-wide Prioritization & Strategy Development:
    • Track priorities and efforts across branded channels
    • Stay abreast of industry trends, audience behavior, and competitive landscape
    • Aid Sr. Specialist & Sr. Manager in the coordination of work across internal teams

  • Collaboration & communication:
    • Build and maintain relationships with key internal stakeholders
    • Help coordinate meetings across key stakeholders’ calendars
    • Identify and document best practices for content uploads, metadata management, and legal compliance

Basic Qualifications:

  • 1+ years of marketing, communications, strategy, or business management experience; or relevant internship experience
  • Can work effectively in a fast-paced, dynamic environment with a proactive and positive attitude and a desire to get things done.
  • Ability to work collaboratively within a group as well as independently with little supervision
  • Solution-oriented perspective that manages change well
  • Ability to manage time efficiently and work within a deadline-oriented environment
  • Willingness to try new things and gain new skills

Preferred Qualifications:

  • Experience and familiarity of YouTube (Formats, Policies, KPIs, etc.) strongly preferred
  • Familiarity using Excel, strongly preferred
  • Familiarity using Keynote, strong preferred
  • Strong quantitative and analytical skills
  • 1+ years of Entertainment experience

Education:

  • Bachelor’s Degree or relevant work experience


The hiring range for this position in Burbank, CA is $65,400 to $79,800 per year based on a 40 hour work week. The amount of hours scheduled per week may vary based on business needs. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


The Walt Disney Company (Corporate) について:

The Walt Disney Companyでは強力なブランドが集結し、最も革新的で、広範囲にわたる影響力と尊敬される企業をグローバルで構築しています。記憶に残るエンターテインメントと体験の裏では、才能ある人材で構成された多種多様なビジネスサポートチームが、ディズニーの比類なきストーリーに生命を吹き込むために尽力しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Worldwide Services, Inc. という事業部門の一つである The Walt Disney Company (Corporate)でのお仕事です。

Disney Worldwide Services, Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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