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Manager, Media Planning (Hulu)

応募 後で応募 Job ID 10125467 勤務地-都市 バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2025/07/08

仕事内容:

As the Marketing Media Manager on the Media Team, you will lead end-to-end media strategy and campaign execution across Hulu brand, bundle, licensed and international marketing efforts. You will provide holistic integrated strategy and media campaign recommendations to achieve business objectives across both online and offline media channels. The Manager will also work with management and key stakeholders to identify opportunities to increase performance and pivot in real time. The Media Manager must also have strong communication skills and maintain relationships with both internal teams and external vendors to achieve goals.

WHAT YOU'LL DO

  • Manage all aspects of media campaigns including monitoring and assessing performance, assisting in strategic analysis of campaign performance, testing targets, creative, copy, media types, etc. across all channels (Broadcast, Radio, OOH, Print, Digital, Programmatic, Paid Social, Devices, etc.)

  • Work with the cross-functional agency team to develop strong total communications approach

  • Collaborate with marketing managers across brand, live, licensed and international priorities to help develop campaigns, manage campaign deliverables and ensure media campaigns ladder up to overall campaign objectives

  • Support Subscriber Acquisition media team on evergreen performance campaigns and provide insights to connect and complement upper funnel efforts

  • Provide recommendations to improve strategies, tactics, visibility, and drive results

  • Conduct weekly program optimizations and performance analysis against campaign goals; manage media plan budgets

  • Leverage MMM and other data inputs (including audience insights, viewership trends, competitive intel, etc.) to help build go-to-market approaches.

  • Work with management and stakeholders to identify problems and opportunities

WHAT TO BRING

  • 6+ years integrated media planning experience with a proven track record of having executed successful campaigns across all funnels and channels.

  • A deep understanding of Integrated Media Planning with a deep generalist knowledge set of all media channels

  • Flexibility; the desire to pivot in real-time with the ability to have a creative approach to problem solving – finding the yes rather than saying no.

  • Ability to prioritize and juggle multiple projects in a dynamic, highly charged environment.

  • Demonstrated ability to set goals, meet deadlines, and successfully manage multiple assignments.

  • Self-motivated and resourceful.

  • Strong communication skills with both internal teams and external vendors.

  • Passionate team mentality.

  • Proficient in Word, Excel, Powerpoint as well as Google Docs

  • Past client experience preferred, ideally with an entertainment brand


The hiring range for this position in Santa Monica, CA is $85,800.00 to $115,000.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


Disney Entertainment Television について:

Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Hulu Enterprises, LLC という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。

Hulu Enterprises, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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