Commercial & Sponsorship Scheduler
応募 後で応募 Job ID 10136100 勤務地-都市 ブリストル, コネチカット州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Advertising 掲載日 2025/11/04仕事内容:
The Revenue & Yield Management teams develop and guide the revenue strategy for multiple brands across the Disney Portfolio. The team models, measures, sets and executes these strategies by marketplace, in parallel with identifying consistencies across the business that will better inform cross portfolio packaging and sales.
The Commercial and Sponsorship Scheduler will work collaboratively across DAS, Network Control, Programming and Technology to ensure accurate delivery and proper execution of all domestic network commercial logs as it relates to both media spots and sponsorship. Will help identify and recommend changes needed internally as it relates to business needs and strategy shifts.
Responsibilities and Duties of the Role:
- Directly manage day to day functions of commercial scheduling and sponsorship team. Demonstrates complete proficiency in all team day to day functions/processes.
- Coordinate added value sponsorship elements including logos, animations and voiceover to ensure accurate broadcasting of sales elements. Works closely with SBS on sales obligations and feature sheets to be provided to Production for on-air execution.
- Execute client requests/deal points, client supplied placement, billboard and feature information, live episode formats, sport guidelines, product exclusivity, and fair and equal rotation of ad sales commercial inventory. Produce and publish domestic network commercial logs.
- Participate in weekend and holiday on-call rotation. Remain available for scheduling questions by network control and other constituents.
- Remain open and available for department initiatives as needed including (but not limited to), employee training and IT enhancement testing.
Required Education, Experience/Skills/Training:
- 2+ professional experience, media experience a plus
- Detail-oriented and ability to prioritize multiple projects
- Strong communication, organization and presentation skills
- Collaborative and team player
- Experience with Microsoft Office (specifically Excel)
- Ability to work in a fast-changing work environment.
- Bachelor’s Degree preferred
#DisneyAdvertising
Disney Advertising について:
Disney Advertisingは、リニア、デジタル、ソーシャル、オーディオ、広告サポートのストリーミング事業を通じて、The Walt Disney Companyのエンターテイメントとスポーツの広告販売と統合マーケティングを担当しています。これには、ABC, ABC News, Disney+, Disney Channels Worldwide, Disney Digital, ESPN Networks, ESPN+, Freeform, FX, National Geographic, HuluおよびABCが所有する8つのローカルステーションが含まれます。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは Disney Advertising Sales, LLC という事業部門の一つである Disney Advertisingでのお仕事です。
Disney Advertising Sales, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。
