Customer Experience Manager
応募 後で応募 Job ID 10126054 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2025/07/28仕事内容:
As a Customer Experience Manager, you will be the champion of delivering positive, seamless, personalized, and magical experiences with the company’s products and services across all customer touchpoints—from digital platforms to in-resort interactions. This role blends strategic thinking with operational execution, using data-driven insights to enhance the customer journey and drive customer satisfaction. You’ll collaborate with various line of business including Sales, Marketing, Consumer Insights, Operations, Revenue Management and Technology to shape and elevate the end-to-end experience including pre-arrival, on-site and post-arrival, ensuring every interaction reflects the Disney standard of excellence.
Responsibilities
Collect and analyze customer feedback and operational data to identify trends and propose actionable improvements.
Design and refine customer journeys across digital and physical channels (e.g., website, mobile app, WeChat, call center, in-resort) to ensure consistency and personalization.
Develop and implement customer experience strategies aligned with business goals and customer expectations. Lead cross-functional initiatives to enhance the ease of trip planning and the overall customer journey of HK Disneyland.
Evaluate the effectiveness of Customer Experience (CX) initiatives using dashboards and reports. Monitor KPIs and business impact to ensure continuous improvement.
Oversee customer service team or vendor to ensure high-quality service delivery and operational excellence.
Requirements
Bachelor’s degree in Business, Hospitality, Tourism, Marketing, Computer Science or other relevant disciplines.
Minimum 5 years in customer operations, customer experience, or related fields
Proven experience managing cross-functional projects and working with operational teams
Preferred experience in a multinational company with a track record of successful CX initiatives
Strong analytical and problem-solving skills with experience in data tools and dashboards
Proficient in Cantonese and English, Putonghua is preferred
Familiarity with customer journey mapping and experience design principles
Proficient in Microsoft Office and data analytics tools
Customer-centric mindset, results-driven, and self-motivated
Strong collaboration and stakeholder management skills
HKProfessional #LI-CL1
Hong Kong Disneyland Resort について:
香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。