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Marketing Manager (China market)

応募 後で応募 Job ID 10115400 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2025/03/05

仕事内容:

The position will serve as the China Hub to drive HKDL’s presence and ensuring effective audience engagement through various platforms particularly on key social platforms (WeChat, Douyin, RED). Collaborating closely with market team, activation team, CRM team and media agencies, this person will be responsible for developing and executing comprehensive touchpoint strategies, leveraging data-driven insights to inform audience planning, and optimizing marketing efforts to achieve business objectives.

This person will be playing a critical leadership role in media planning, buying, and cost efficiency with the objective of delivering a strategic communication platform, thus ensuring the maximization of every media dollar to reach our target audience effectively.

Responsibilities:

Platform Strategy

  • Develop and oversee China touchpoint planning and consumer journey mapping to align with campaign objectives and yearly business objectives.
  • Define measurement and track the role of various platforms in the China market, ensuring a cohesive and effective touchpoint strategy.
  • Provide input into agency proposals and strategic platform roles, leveraging platform’s unique ecosystem data insights to drive marketing effectiveness.

Audience Planning and Strategy

  • Identify and target relevant audience segments based on ever evolving platform strengths and behaviors.
  • Monitor China local trends and provide insights to inform marketing strategies and campaign development.
  • Develop strategy for applying HKDL’s 1st party data for media activation and audience optimization
  • Actively contribute to the development and execution of China-specific campaign and content.

Media agency management and daily operations

  • Provide lateral leadership when partnering with different teams (market, activation etc.) to ensure media projects are delivered according to strategy and plan.
  • Consolidate data for media spend analysis and provide insights on brand awareness and visitor intent.
  • Monitor and report on campaign performance, identifying key observations and next steps for optimization.
  • Manage and process payments for media campaigns and ensure accurate financial tracking.

Market expertise

  • Conduct competitive and media monitoring of key competitors of in China.
  • Stay updated on the latest media/ social trends and audience behaviors in the China market
  • Create business case for marketing opportunity based on latest market trend and apply insights into audience and touchpoint planning.

Requirements:

  • Bachelor’s degree in marketing, media/communications, or relevant disciplines
  • Min. of 8 years of work experience in marketing, social planning, or platform strategy in China market
  • Strong understanding of the China market and its media/ social landscape, including platforms and applications (i.e. WeChat, Douyin, Weibo, Red, YunTu) with the ability to analyze ever-evolving China media touchpoints and consumer trends
  • Collaborative problem-solver to work under fast and dynamic environment to deliver high quality of work
  • Strong project management skills, with the ability to oversee multiple projects and ensure timely execution.

HKProfessional #LI-AI1



Hong Kong Disneyland Resort について:

香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。

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  • データサイエンス/アナリティクス, ランタオ島, 離島区, 香港削除