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Email Marketing Coordinator (6-month Fixed Term Contract)

応募 後で応募 Job ID 10117662 勤務地-都市 ロンドン, イギリス 勤務地-国 Disney Store 掲載日 2025/04/22

仕事内容:

About The Role & Team

Are you passionate about creating magical experiences through email marketing? As an Email Marketing Coordinator at Disney, you'll play a pivotal role in the Disney Store email campaign production process across 6+ markets. You'll build engaging emails using Salesforce content builder, manage the transfer of creative assets, and oversee translations to ensure every campaign is a success. Collaborate with wider teams to meet specifications and timelines, work closely with the Email Supervisor on various projects, and partner with creative teams and central marketing functions for seamless campaign launches. You'll also execute A/B and multivariate tests to boost engagement and stay ahead of industry trends. If you're ready to bring your creativity and expertise to a world-renowned brand, we want to hear from you!

This is a 6-month fixed term contract role, based out of the London office in Hammersmith, 4 days a week.

What You Will You Do

  • Responsible for operating the email production process within Salesforce Marketing Cloud content builder & assisting in production processes outside of this (i.e. with assistance from agency teams).  
  • Assist the wider team where necessary with content strategy planning, creative strategy & delivery, test and learn activations, campaign targeting, campaign data selections, performance reporting & agency support. 
  • Responsible for creating basic build emails within templates in Content Builder (Salesforce Marketing Cloud functionality). The Co-ordinator will create multiple email campaigns per month (x6 markets) with knowledge of HTML preferred but not essential (ideally willing to learn). 
  • Daily usage of the JIRA project management platform, liaison with central CRM teams, working with the HTML build agency, communication with wider Disney Store team including creative, trading, planning & wider marketing functions.  
  • Assist with the campaign planning process and communication calendar. 
  • Ensure that email briefs from local markets are completed correctly with full details on data selections and targeting in line with best practice. 
  • Assist in reviewing campaign performance, including results of A/B testing. 
  • Works closely with colleagues across the business and markets to improve performance, share results and consider innovative new approaches to ways of working. 
  • Champion continuous improvement of email process against benchmarks to drive performance. 

Required Qualifications & Skills

  • Previous digital marketing experience preferable 
  • Retail experience preferable 
  • Passion to learn email best practices, methodologies, techniques and tools 
  • Computer literate: working knowledge of Microsoft Word, Excel and PowerPoint is essential  
  • Self-starter with strong organisational skills  
  • Ability to respond promptly and professionally to business requests or inquiries, seeking guidance as appropriate. 
  • Demonstrable expertise in project management with the ability to keep on top of a busy workload 
  • Skilled in working with different internal teams and senior stakeholders 
  • Excellent communication skills 

  

The Perks

  • 25 days annual leave
  • Private medical insurance & dental care
  • Free Park Entry: the opportunity to enter any of our parks with your family and friends for free
  • Disney Discounts: entitled to discounts on designated Disney products, resort F&B and ticketing
  • Excellent parental and guardian leave
  • Employee Resource Groups – WOMEN @ Disney, Disney DIVERSITY, Disney PRIDE, our new disability & neurodiversity focused group - ENABLED, and our Mental Health & Wellbeing Group, TRUST.

The Walt Disney Company is an Equal Opportunity Employer. We strive to be a diverse workforce that is representative of our audiences, and where all can thrive and belong. Disney is committed to forming a team that includes and respects a variety of voices, identities, backgrounds, experiences and perspectives.



Disney Store について:

1987年に初登場したディズニーストアは、ディズニーの主要なエンターテイメント事業や、ディズニー、ピクサー、スター・ウォーズ、マーベルのキャラクターをサポートし世の中に広めるための、ディズニーストア限定の商品ラインを含む高品質の商品を扱っています。shopDisney.comは、あらゆる年齢層のゲストが利用するEコマースサイトであり、ディズニーストア、ディズニー・コンシューマー・プロダクツのライセンシー、世界のコレクションやコラボレーション、ディズニー・パーク&リゾートから集めたトレンドのファッションやアクセサリー、おもちゃ、家庭用品、コレクター向けアイテム等の魅力的な商品を提供しています。ディズニーストアとshopDisneyは、世界で最も大きく、成功しているエンターテイメント企業の一つであるディズニーだからこそ実現できる、ワクワクするようなショッピング体験を提供します。現在、ディズニーストアは、北米で240店舗以上、日本で40店舗以上、中国上海で旗艦店を含む2店舗、そして、デンマーク、フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ポルトガル、スペイン、イギリスで70店舗以上を展開しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは The Disney Store (UK) Ltd という事業部門の一つである Disney Storeでのお仕事です。

The Disney Store (UK) Ltd は、機会均等雇用主です。応募者は、年齢、人種、肌の色、宗教または信条、性別、国籍、民族性または出身国、性的指向、性転換、配偶者/性的少数者や事実婚パートナーシップの有無、障害、妊娠、または出産に関わらず、雇用の検討対象となります。ディズニーは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

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