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Associate Director Programming Strategy- Suvarna

応募 後で応募 Job ID 10077810 勤務地-都市 バンガロール, インド 勤務地-国 The Walt Disney Company (India) 掲載日 2024/01/29

仕事内容:

Context:

Key aspect in television broadcasting is understanding the audience pulse and providing the content they love, content strategy, staying ahead of competition and strategic thinking for content planning, placement & promotion. This is a strategic lead role for the Content Strategy, Planning, Research, Consumer Insights and Programming Strategy. The role is responsible for making plans & strategies for the channel basis various Quantitative & Qualitative Inputs. The role drives the thinking behind the programming and mapping the content with viewership TG with deep insights into consumer behaviour and data analysis.

Key Responsibilities:

• Develop a deep understanding of our target consumers.
• Follow and highlight macro trends on the consumer landscape and uncover consumer-level business drivers.
• Be the evangelist for consumer insight mining – Use quantitative like BARC, Zapr, Adex, Hotstar data and ad hoc studies plus conduct extensive qualitative & digital insight projects.
• Blend the insights with data and make strategic content decisions to feed into content making
• Build a scientific approach to the planning on the channel for FPC and promos.
• Drive the day-to-day channel operation of FPC planning and promotion planning.

Performance Measures:

• Providing strategic direction to drive outcomes including introducing new ap

proaches, solutions and enabling technology.
• Translating great insights to great strategy which results in real impact to the

business.
• Market share
• Overall GRPs in each of the genres
• A glitch free execution of the processes

• Delivering ROI on promos and FPC plans.

Qualifications:
• Graduate or postgraduate.

Personal Attributes:
• Robust presentation skills to help sell the strategy to all stake holders.
• 15+ years of hands-on experience in Strategy / Consumer research & Insights/

Media Planning
• Strong analytical and critical thinking skills. Strategic Planning and multi-task

ing skills to achieve business objectives, as well as a keen marketing sense to

maximise resonance with target audiences.
• Demonstrated ability to prioritize, self-start and contribute.
• Understand Kannada language (preferable, not mandatory)



The Walt Disney Company (India) について:

Star Indiaは、30年以上にわたりインドのメディア業界を牽引しており、今やインドを代表するメディア複合企業の1つです。テレビ放送の月間視聴者数は7億人を超え、インドだけでなく世界100カ国以上のユーザーが利用しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Star India Pvt Ltd (SIPL) という事業部門の一つである The Walt Disney Company (India)でのお仕事です。

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  • データサイエンス/アナリティクス, バンガロール, カルナータカ州, インド削除