DISNEYのData Scientist II Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Data Scientist II

応募 後で応募 Job ID 10104454 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 / サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Direct to Consumer 掲載日 2024/12/17

仕事内容:

About The Team

Marketing science – a sub-team within marketing analytics at Disney’s Direct to Consumer team (Hulu, Disney+, ESPN+ and Star) – is in search of an econometrician to run marketing mix models (MMM) and associated ancillary analysis. This position will work as part of a team focused primarily on econometric modeling, which also provides support for downstream practices used to inform marketing investment. The analyst plays a hands-on role in modeling efforts. The ideal candidate has a substantial quantitative skill set with direct experience in marketing science practices (MMM, attribution modeling, testing / experimentation, etc.), and should serve as a strong mentor to analysts, helping to onboard new talent in support of wider company goals. Technical acumen as well as narrative-building are integral to the success of this role. 

Responsibilities 

  • Build, sustain and scale econometric models (MMM) for Disney Streaming Services with support from data engineering and data product teams 

  • Quantify ROI on marketing investment, determine optimal spend range across the portfolio, identify proposed efficiency caps by channel, set budget amounts and inform subscriber acquisition forecasts 

  • Support ad hoc strategic analysis to provide recommendations that drive increased return on spend through shifts in mix, flighting, messaging and tactics, and that help cross-validate model results 

  • Provide insights to marketing and finance teams, helping to design and execute experiments to move recommendations forward based on company goals (e.g., subscriber growth, LTV, etc) 

  • Support long-term MMM (et.al.) automation, productionalization and scale with support from data engineering and product 

  • Build out front-end reporting and dashboarding in partnership with data product analysts and data engineers to communicate performance metrics across services, markets, channels and subscriber types 

Basic Qualifications 

  • Bachelor’s degree in advanced Mathematics, Statistics, Data Science or comparable field of study 

  • 3+ years of experience in a marketing data science / analytics role with understanding of measurement and optimization best practices 

  • Coursework or direct experience in applied econometric modeling, ideally in support of measure marketing efficiency and optimize spend, flighting and mix to maximize return on ad spend (i.e., MMM) 

  • Exposure / understanding of media attribution practices for digital and linear media, the data required to power them and methodologies for measurement 

  • Understanding of incrementality experiments to validate model recommendations and gain learnings on channel/publisher efficacy 

  • Exposure to / familiarity with with BI/data concepts and experience building out self-service marketing data solutions

  • Strong coding experience in one (or more) data programming languages like Python/R 

  • Ability to draw insights and conclusions from data to inform model development and business decisions 

  • Experience in SQL  

Preferred Qualifications 

  • Masters degree in Computer Science, Engineering, Mathematics, Physics, Econometrics, or Statistics 

Additional Information

#DISNEYTECH


The hiring range for this position in New York, NY is $120,300.00 to $161,300.00 and in Santa Monica, CA is $115,000 to $154,000 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.

その他:

DISNEYTECH


Disney Direct to Consumer について:

Disney’s Direct to Consumerチームは、Disney Entertainment内のHuluとDisney+のストリーミング事業を統括し、The Walt Disney Companyのクラス最高のストーリーテリングを世界中のファンや家族に届けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Streaming Services LLC という事業部門の一つである Disney Direct to Consumerでのお仕事です。

Disney Streaming Services LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • テクノロジー, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除
  • テクノロジー, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除