DISNEYのDirector Alliances & Partnership Marketing – Creative Director Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Director Alliances & Partnership Marketing – Creative Director

応募 後で応募 Job ID 10105914 勤務地-都市 バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 The Walt Disney Company (Corporate) 掲載日 2024/12/03

仕事内容:

About our team: 

Marketing Partnerships, Alliances, and Card Services (MPACS) develops innovative and inspirational marketing partnerships between Disney and top-tier global brands to drive incremental profitability across the enterprise. As part of MPACS, the Marketing Partnerships team brings these alliances to life through best-in-class co-branded creative campaigns that leverage Disney IP in new and exciting ways.


The Creative Director (CD) is responsible for leading the creative development and execution of bespoke programs for our partners. The CD produces select high-profile Disney-led programs for large-scale initiatives. The CD also serves as creative consultant from MPACS.

A day in the life:

  • Concept, develop, lead, and execute the creative process for projects with blue-chip brands such as Coca-Cola, Enterprise, General Motors, Honda, and others worldwide
  • Creatively solve for alignment of partner goals with Disney’s business objectives via support in concepting, copywriting, brainstorming, storytelling, etc.
  • Oversee creative ideation and determine most effective tactics and executions based on channel, consumer segment, etc. to deliver optimal campaign results
  • Expertly navigate nuanced business relationships between parties across TWDC and third-party partners
  • Responsible for ad hoc needs within the department including concepting, copywriting, etc.
  • Cultivate team culture to possess a keen understanding of the Brand Partnership space across theme parks, streaming, television, film, social, and OOH
  • Proactively ideate and brainstorm new ways for third-party brands to partner with the Walt Disney Company across multiple business areas

Requirements:

  • 10 years of creative marketing experience in brand partnerships, promotions, and/or major entertainment brand/licenses
  • 5 years of demonstrated ability to effectively develop and lead creative teams
  • Strong creative vision and sensibilities
  • Extensive background in copywriting all types of deliverables including TVC scripts, social media, B2B content, etc.
  • Expert at video production from concept to final execution (script development to pre and post production, editing, color correction, audio mix, final finishing)
  • Understanding of effective creative practices, trends, techniques, and processes across various touchpoints and mediums
  • Ability to quickly adapt and translate partner’s products and services and the company’s business strategy into creative outputs
  • Ability to negotiate with and influence partners, agencies, and internal stakeholders resulting in creative excellence and achieving business objectives
  • Demonstrated ability to manage heavy workloads, prioritize effectively, and meet deadlines
  • Proficiency with MAC software programs, including Keynote and Microsoft Office Suite
  • Ability to travel worldwide and work atypical schedule as needed

Preferred qualifications:

  • A degree in Marketing, Communications or Advertising
  • Advertising Agency copywriter background
  • Previous entertainment partnerships background


The hiring range for this position in Burbank, CA is $151,000 to $202,500 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


The Walt Disney Company (Corporate) について:

The Walt Disney Companyでは強力なブランドが集結し、最も革新的で、広範囲にわたる影響力と尊敬される企業をグローバルで構築しています。記憶に残るエンターテインメントと体験の裏では、才能ある人材で構成された多種多様なビジネスサポートチームが、ディズニーの比類なきストーリーに生命を吹き込むために尽力しています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Worldwide Services, Inc. という事業部門の一つである The Walt Disney Company (Corporate)でのお仕事です。

Disney Worldwide Services, Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • マーケティング&デジタルメディア, バーバンク, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除