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Lead Coordinator, DTC Retail

応募 後で応募 Job ID 10108756 勤務地-都市 港区, 日本 勤務地-国 Disney Experiences 掲載日 2024/12/24

仕事内容:

Responsibilities:

  • Effectively prepare and plan meetings, coordinate and report meeting outcomes and drive accountability to deliverables (due date management)
  • Executive admin support – Proactively manage diary and travel coordination, expense administration
  • Expense Administration – Reconcile & manage expenses including purchasing (e.g. maintaining p-card, submitting Purchase Orders, etc.) and checking of expense reports to ensure that all expenses are in compliance with our company’s T&E policy
  • Event Management – Support relationship development, secure and coordinate Partner Events & Meetings and associated hospitality. Work in conjunction with Disney Events team to execute where necessary
  • Project Management – coordination and tracking of product-related information, consolidation of presentations and reports, agenda preparation, meeting minutes and follow through on critical items with key stakeholders
  • Special project management, development and coordination (e.g. kickoffs, team offsite, project follow up & coordination)
  • Effectively manage communication flow across all stakeholders, both internal and external
  • Prepare & distribute partner communications (external) as required
  • Provide ad-hoc team administration support to the business (as required)

Basic Qualifications:

  • Minimum 3 years’ admin support, ideally supporting senior management at Japan and/or APAC/ regional level
  • Experience required in coordination, project management and reporting
  • Ability to anticipate calendar and day-to-day needs to facilitate executives’ schedule and workload
  • Advanced Microsoft Office, Outlook, Powerpoint, & Keynote essential; Zoom knowledge preferred
  • SAP/Workday, Concur, and general technology skillset advantageous
  • Strong communication and presentation skills required 
    Fluency in Japanese, and basic English verbal and written communication 

Preferred Education

  • Business administration or Project management degree or Diploma advantageous (planning, marketing, product management, financial & communication skills)


Disney Experiences について:

Disney Experiencesは、テーマパーク、リゾート、クルーズ船、ユニークなバケーション体験、製品などを通じて、ディズニーのストーリーとフランチャイズの魔法を世界中に届けています。ディズニーは、米国、欧州、アジアの6つのリゾート、トップレーティングのクルーズライン、人気のバケーションオーナーシッププログラム、受賞歴のあるガイド付きファミリーアドベンチャービジネスを有し、旅行業界でひときわ輝いています。さらに、ディズニーのグローバルコンシューマー製品事業には、世界をリードするライセンスビジネス、世界最大の子ども向け出版ブランド、あらゆるプラットフォームのゲームにおける世界有数のライセンシング、世界中のロケーションおよびオンラインのディズニーストアがあります。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは TWDC (Japan) Ltd. という事業部門の一つである Disney Experiencesでのお仕事です。

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