DISNEYのLead Data Analyst Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Lead Data Analyst

応募 後で応募 Job ID 10104531 勤務地-都市 ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国 / サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Direct to Consumer 掲載日 2024/12/03

仕事内容:

About The Role

The Disney DTC Content Analytics team is seeking a Lead Data Analyst who will be an exceptional addition to our team. You will be responsible for turning data into insights and insights into key business decisions that steer the strategic direction of The Walt Disney Company. The right person for this role has exceptional analytical capabilities, loves problem-solving, is a good communicator, and is passionate about supporting content creators.

You will play a key role in the future of TWDC’s streaming business by leading a variety of short and long-term projects, including the evolution of Disney’s external data communications framework. This role will support decisions made within the streaming organization as well as our various studios. You will provide analysis and analytical frameworks looking at the Disney+ and Hulu content catalogs, the audiences that are consuming that content, and ways that the business can optimize that content in order to best serve those audiences.

Responsibilities

  • Conduct analysis to drive valuable business insights, using internal analytics tools and SQL to access and manipulate multivariate data

  • Collaborate with the Communications team to identify interesting trends in content performance for use in external press stories

  • Build data visualizations and multi-faceted dashboards that convey key content metrics, significant trends, and relationships across multiple data sources within the content domain

  • Ideate and develop new metrics and analytical approaches, measuring trends and capturing streaming-wide behaviors across the entire DTC catalog (Disney+ and Hulu)

  • Present the team’s work across various stakeholder groups

  • Lead cross-functional projects with Data Science and other Analytics teams spanning user segmentation, engagement trends, and portfolio optimization

  • Partner with Data Engineering to ensure data quality and manage self-service tools

  • Take projects and requests from end-to-end, defining business needs, developing strategies, and socializing insights to the business

  • Effectively communicate results through compelling data storytelling across the organization


Basic Qualifications

  • Degree in an analytical area such as Mathematics, Statistics, Operations Research, Computer Science or equivalent

  • 7+ years of relevant work experience in analytics and/or business intelligence

  • Strong analytical skills – with an advanced ability to read/write complex SQL queries to analyze data

  • Experience with data visualization tools (Tableau, Looker, etc.) coupled with strong storytelling skills for technical and non-technical audiences

  • Experience taking vague requirements and manipulating them into polished final products

  • Strong and effective communication and presentation skills

Nice-To-Haves

  • Experience in statistical analysis tools like R or Python

  • Understanding of data warehousing concepts and design

  • Prior experience in Media/Entertainment is a plus.

Additional Information

#DISNEYTECH


The hiring range for this position in Santa Monica is $136,100 to $182,400 per year and in New York is $142,600 to $191,100 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.

その他:

DISNEYTECH


Disney Direct to Consumer について:

Disney’s Direct to Consumerチームは、Disney Entertainment内のHuluとDisney+のストリーミング事業を統括し、The Walt Disney Companyのクラス最高のストーリーテリングを世界中のファンや家族に届けています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Disney Streaming Services LLC という事業部門の一つである Disney Direct to Consumerでのお仕事です。

Disney Streaming Services LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • データサイエンス/アナリティクス, ニューヨーク, ニューヨーク州, アメリカ合衆国削除
  • データサイエンス/アナリティクス, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除