Manager, Consumer Insights (qualitative, social listening analytics focus)
応募 後で応募 Job ID 10109387 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2024/12/19仕事内容:
This position is to act a key lead in providing qualitative consumer insights and market insights to help Hong Kong Disneyland (HKDL) develop the understanding of current and future guests to the resort.
This role will have two key focus areas:
Acting as lead on qualitative research initiatives supporting all Lines of Business. Coordinating with partner agencies to lead projects end to end or conducting research personally for quick turnaround briefs. Oversee social listening capabilities and insight generation to enhance our understanding of the impact of market activations across paid/earned/owned media.
Job Responsibilities:
- Lead the execution, development and analysis of qualitative research through face-to-face or online focus groups and in-depth interviews and also ethnographies and any other applicable methodologies
- Oversees the management of projects led by partner agencies and conducting in-person research
- Synthesize the findings to identify key themes, trends, patterns and actionable insights
- Utilize social listening data and content analysis to unveil insights around HKDL across paid, earned and owned content.
- Collaborate with cross-functional teams and different lines of business to integrate consumer insights into business strategies
- Leverage additional approaches and methodologies such as trend spotting, semiotics etc to ensure the business has a current understanding of the cultural zeitgeist across core demographic targets and target markets
Job Requirements:
- Bachelor’s degree or above in marketing, communications, psychology, business or social sciences
- 10+ years with relevant end to end qual experience both client and agency side with social media listening tools and analysis exposure/experience, preferably within travel and entertainment related industry
- Demonstrated hands-on experience in customized market research and/or management consultancy projects with expertise in social data and content analysis
- Capable of translating technical findings into actionable recommendations with stakeholders of all levels
- Strong business acumen with data analytical capabilities to manage ambiguity and complexity
- Fluent in Cantonese, Mandarin, and English
HKProfessional #LI-AI1
Hong Kong Disneyland Resort について:
香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。