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Manager, Licensed Marketing (Hulu)

応募 後で応募 Job ID 10095153 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2024/09/12

仕事内容:

As the Manager, Licensed Marketing, you will play a key role on Hulu’s Brand Marketing team - leading partnerships with prominent content partners to elevate awareness of and engagement with our licensed content library. You’ll be responsible for working with the Senior Manager on strategy and execution of integrated marketing plans for some of the most popular titles on Hulu. The role will require excellent organizational and communication skills, a creative and collaborative spirit, and a passion for content marketing.

The ideal candidate should love TV and entertainment, have a great attitude, exemplary organization skills and collaborate with different functions. Partner marketing skills and knowledge of working with strategy, media, creative, and content teams is desired.

In this role, you will work closely with many Hulu and The Walt Disney Company teams, including media, creative, PR, CRM, social, content acquisition, growth and engagement.

WHAT YOU’LL DO:

  • Reporting into the Senior Manager, you will manage licensed content partner relationships with Freeform, ABC, and ABC Signature, to support our partners in achieving mutually beneficial business objectives (driving awareness, linkage, engagement, and acquisition).
  • Serve as a campaign manager to develop the strategy and launch plans for licensed and exclusive shows
  • Brief in-house or external agencies and develop custom creative ideas and assets for campaigns that will drive linkage to Hulu and hit KPIs.
  • Support brand campaigns and drive the strategy for content/fan-focused campaigns, such as true crime, unscripted, sitcoms and more
  • Work cross-functionally to achieve business goals, including collaborating with media, creative, PR, CRM, on-channel, social, content acquisition, bundle, research, and more.
  • Compile metrics, data, and analysis on campaigns and offer suggestions for optimization.
  • Oversee licensed media and production budgets relevant to your campaigns.
  • Keep a pulse on the larger licensed TV ecosystem and entertainment culture, identifying white space opportunities to activate around.

QUALIFICATIONS:

  • 5+ years of professional experience working in a fast-paced environment, media/TV company a plus
  • Experience writing briefs, leading campaign strategies, and managing partner relationships.
  • Works exceptionally well with internal teams and external partners.
  • Proactive self-starter with the ability to think outside the box who loves strategy but also enjoys the creative process and comfortable with data.
  • Loves the TV/entertainment industry and is entrenched in the culture
  • Possesses outstanding organizational and time management skills.

EDUCATION:

  • Bachelor’s degree in relevant field or equivalent work experience


The hiring range for this position in Santa Monica, CA is $102,000.00 to $136,700.00 per year. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


Disney Entertainment Television について:

Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Hulu, LLC という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。

Hulu, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

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  • マーケティング&デジタルメディア, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除