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Marketing Manager - Fashion Brands & Collabs

応募 後で応募 Job ID 10073499 勤務地-都市 ロンドン, イギリス 勤務地-国 Consumer Products Games & Publishing 掲載日 2024/03/25

仕事内容:

We're thrilled to offer a permanent position within our talented Marketing team, where you'll play a vital role in shaping our brand's success through key fashion partnerships on a global scale.

You will have a successful background in Fashion marketing and demonstrate a deep understanding of the fashion industry and pop culture - and you'll be ready to bring fresh ideas that push the boundaries.

This position is based in Hammersmith, west London and will be based 4 days a week in the Disney offices with one from home.

Responsibilities will include:

Plan and execute immediate and long term strategies and be responsible for the marketing management of a series of our existing or new global key accounts and regional licensees.

Using key trends and consumer insights, in conjunction with the Senior Marketing Manager/Marketing Director to develop and drive succinct strategies within Disney Consumer Products, Games & Publishing (CPGP), and support the category team on new opportunities and key accounts.

Responsible for driving marketing specific retail execution (in-store POS, windows, digital, events, screenings, synergy opportunities) with key accounts, across all franchises, as well as category initiatives. Will also support CPGP franchise team to deliver franchise marketing plans and toolkits to local marketing teams.

Relationships are key to the success of this role, both internally and externally. You will be required to actively manage and cultivate the engagement, partnership and joint business planning with each account, new and existing, to ultimately support the category team to drive and deliver strategic growth in licensing sales on behalf of the EMEA business.

Experience and Professional Qualifications Required

  • Relevant Fashion industry marketing experience with a background in retail marketing, essential
  • A strong understanding of digital/social marketing and experience working with influencers
  • Experience planning, executing and evaluating innovative marketing campaigns
  • Experience within consumer products commercialisation in Softlines / Fashion and retail
  • Proven experience of building effective relationships, leading and managing change and collaboration across departments to achieve financial targets and joint goals

Skills Required

  • Ability to give both internal and agency creative teams clear direction and briefs, and manage feedback and approval process within relevant brand guidelines
  • Ability to analyse data and consumer insights, construct practical conclusions and implement recommendations to achieve business targets
  • Strong commercial awareness and financial acumen with an ability to understand a P&L and quarterly forecasting process
  • A good eye for creative and digital, social and brick and mortar marketing
  • Strong influencing skills with the ability to achieve buy-in at all levels
  • Forward thinking with the ability to take industry trends and translate them into something that drives growth for Disney
  • Cultural sensitivity and an understanding of local markets across EMEA

Additional Information

  • Flexibility for UK, European or international travel may be required
  • Contribution to ad-hoc projects as the business requires
  • Flexible hours may be required to meet business needs



Consumer Products Games & Publishing について:

Disney Experiencesは、テーマパーク、リゾート、クルーズ船、ユニークなバケーション体験、製品などを通じて、ディズニーのストーリーとフランチャイズの魔法を世界中に届けています。ディズニーは、米国、欧州、アジアの6つのリゾート、トップレーティングのクルーズライン、人気のバケーションオーナーシッププログラム、受賞歴のあるガイド付きファミリーアドベンチャービジネスを有し、旅行業界でひときわ輝いています。さらに、ディズニーのグローバルコンシューマー製品事業には、世界をリードするライセンスビジネス、世界最大の子ども向け出版ブランド、あらゆるプラットフォームのゲームにおける世界有数のライセンシング、世界中のロケーションおよびオンラインのディズニーストアがあります。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは The Walt Disney Company Limited という事業部門の一つである Consumer Products Games & Publishingでのお仕事です。

The Walt Disney Company Limited は、機会均等雇用主です。応募者は、年齢、人種、肌の色、宗教または信条、性別、国籍、民族性または出身国、性的指向、性転換、配偶者/性的少数者や事実婚パートナーシップの有無、障害、妊娠、または出産に関わらず、雇用の検討対象となります。ディズニーは、企業が成長し、革新を生み、最高のストーリーを創出し、急速に変化する世界に対応できるよう、あらゆる人のアイデアや決定を尊重する企業文化を育みます。

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