Marketing Manager (Loyalty Program)
応募 後で応募 Job ID 10099840 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2024/09/16仕事内容:
The Marketing Manager will lead the development of data-driven loyalty program strategies and annual operation plans aiming to drive business growth in terms of MA membership, visitation and park revenue and be responsible for analyzing data, deriving insights, and translating them into actionable initiatives to drive member engagement.
He or she will also be managing a small team to collaborate with cross-functional teams, implement marketing campaigns, monitor program metrics, and stay updated on industry trends to enhance the loyalty program's effectiveness.
Job responsibilities:
- Formulate marketing strategies to drive annual pass (Magic Access) business with effective acquisition and retention tactics
- Assist to plan and execute annual operation plan with customer engagement initiatives and campaigns to members’ visitation and spending, by partnering with cross functional teams, including Revenue Management and Analytic team, Market Strategy Team, Activation Team, CRM Team, Consumer Database Team, and external agencies
- Conduct data analysis and provide insights to drive Magic Access program performance and member engagement
- Utilize data-driven approaches to segment and target members effectively, improving personalized communications and marketing campaigns
- Implement business initiatives and promotional activities through cross-team collaboration
- Monitor and analyze program metrics and KPIs, identifying areas for improvement and recommending actionable solutions
- Support the development of budgets and financial forecasts, ensuring efficient allocation of resources to maximize ROI.
- Conduct regular market research and stay updated on industry trends to recommend innovative approaches for driving business growth through annual pass program
Job Requirements:
- Bachelor’s degree holder, majoring in Marketing or Business, or related disciplines
- Min. of 8-10 years of working experience in loyalty program management and marketing include exposure to driving business growth through customer acquisition, visitation, revenue generation and engagement, preferably within the banking, hospitality or FMCG industry.
- Strong analytical skills with the ability to interpret data, conduct market research, and generate actionable insights to drive business growth through the loyalty program.
- Independent and deliver results under dynamic work environment with strict attention to details
- Strong interpersonal and collaboration skills to solve problems on day-to-day business
- Fluent in written & spoken Cantonese , English & Mandarin
HKProfessional #LI-AI1
Hong Kong Disneyland Resort について:
香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。