DISNEYのMedia Planner (Hulu) Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Media Planner (Hulu)

応募 後で応募 Job ID 10099257 勤務地-都市 サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Disney Entertainment Television 掲載日 2024/09/30

仕事内容:

Hulu's Marketing team is seeking a Media Planner to join our Brand Media team. You will be responsible for helping to build, strategize and execute integrated media recommendations across a number of Brand, Live and Licensed marketing initiatives. The right person for this role is passionate not only for media and TV, but also growing the Hulu business. If you are someone who has managed entertainment media campaigns, is highly organized, and loves working cross-functionally, then this is a great role for you.

Responsibilities

  • Manage all aspects of media campaigns including: budget management, development of media plans, establishing and evaluating KPIs/benchmarks, testing targets, and monitoring and assessing performance across all channels (Broadcast, Radio, OOH, Digital, Programmatic, Social etc.).

  • Work closely with the media team to provide recommendations to improve strategies, tactics, visibility, and drive results.

  • Stay up-to-date with media and industry trends (including audience insights, viewership trends, competitive intel, etc.) to help build go-to-market approaches.

  • Drive forward unique creative visions, working closely with Marketing to execute on creative strategies and ideas to breakthrough.

  • Conduct weekly campaign optimizations and performance analysis against campaign goals and work with internal stakeholders to identify opportunities to increase performance and pivot in real time.

  • Work with the cross-functional agency team to develop strong total communications approach.

  • Collaborate with media and marketing managers across brand and licensed priorities to ensure media campaigns ladder up to overall campaign objectives.

  • Provide campaign support to managers, including but not limited to driving kick off calls, creative tracking, billing and scope of work assistance.

Basic Qualifications

  • 3+ years of experience in integrated media planning for entertainment brands.

  • An understanding of Integrated Media Planning with a deep generalist knowledge set of all media channels.

  • Flexibility; the desire to pivot in real-time with the ability to have a creative approach to problem solving – finding the yes rather than saying no.

  • Ability to prioritize and juggle multiple projects in a dynamic environment.

  • Self-motivated, resourceful and collaborative team player mentality.

  • Strong communication skills with both internal teams and external vendors.

  • Proficient in Word, Excel, PowerPoint as well as Google Docs.


The hiring range for this position in Santa Monica, CA is $63,400 to $85,000 per year based on a 40 hour work week. The amount of hours scheduled per week may vary based on business needs. The base pay actually offered will take into account internal equity and also may vary depending on the candidate’s geographic region, job-related knowledge, skills, and experience among other factors. A bonus and/or long-term incentive units may be provided as part of the compensation package, in addition to the full range of medical, financial, and/or other benefits, dependent on the level and position offered.


Disney Entertainment Television について:

Disney Entertainment Televisionは、The Walt Disney Companyの有名コンテンツブランドを扱う部門であり、Disney+, Hulu、Starといった自社ストリーミングプラットフォーム、ならびに放送網やケーブルネットワーク向けにオリジナルのエンターテイメント番組およびニュース番組を制作しています。 ABC Entertainment, ABC News, ABC Owned Television Stations, Disney Branded Television, Freeform, FX, Hulu Originals, National Geographic ContentおよびOnyx CollectiveのほかDisney Television Studiosを含む豊富なポートフォリオを持ちます。Disney Television Studiosは20th Television, 20th Television Animation, ABC SignatureおよびWalt Disney Television Alternativeなどで構成されています。300以上の番組を通じて、あらゆるジャンルの作品を年間4,500時間も放送するDisney Entertainment Television。その創造的な作品は革新的なストーリーテリングの最前線を進み、オーディエンスを魅了し、多方面から高い評価を得ています。2023年には、その卓越した作品が評価され、デイタイム、プライムタイム、ニュース&ドキュメンタリー、チルドレン&ファミリーなど、さまざまな部門で163ものEmmy®賞を受賞しました。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Hulu, LLC という事業部門の一つである Disney Entertainment Televisionでのお仕事です。

Hulu, LLC は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • マーケティング&デジタルメディア, サンタモニカ, カリフォルニア州, アメリカ合衆国削除