Senior Executive Channel Marketing, Vijay TV
応募 後で応募 Job ID 10087125 勤務地-都市 チェンナイ, インド 勤務地-国 The Walt Disney Company (India) 掲載日 2024/04/19仕事内容:
Context:
One of the key aspects of media marketing is understanding the audience pulse and create innovative marketing ideas and campaign that resonate with the core TG. The role involves development and implementation of marketing strategies for the channel, ensuring its growth and success in a competitive market.
Key Responsibilities:
- Responsible for execution of marketing activities related to the Tamil Business of Star
- Create exciting presentation for internal campaigns with the marketing team and manage turnkey execution
- Immerse into consumer insights/ research data and translate it to actionable marketing inputs
- Briefing, overseeing, and managing all creative development of promotional materials
- Media planning and buying management, agency management
- Effective execution of marketing campaign across ATL and BTL
- Collaborate with cross-functional teams to ensure timely and smooth execution of all promotional activities with internal and external stakeholders
- Coordination - external creative agencies, media agencies, freelancers & other stakeholder
Performance Measures:
- Identifying strategic levers for growing the viewership of the channel – direct impact on channel GRPs.
- Creative thinking and the ability to develop innovative marketing campaigns with actionable insights that will impact strategic decisions (launch, sustenance, and communication turnaround) – Meet / exceed the campaign targets that we set.
- A glitch free execution of the marketing campaigns
Qualifications:
- Graduation or Post Graduation in Marketing
- 3 - 5 years’ experience in marketing roles.
- Very strong analytical and critical thinking skills
- Good knowledge of MS-Excel & PowerPoint
- Ability to deliver on tight timelines
- Knowledge of social and digital marketing is an added advantage – desirable not mandatory
Personal Attributes:
- Excellent communication & presentation skills
- Effective relationship management skills
- Proactiveness
- Highly result-oriented
- Well organized, well informed, well read
- Self-motivated, self-driven
- Learning agility.
The Walt Disney Company (India) について:
Star Indiaは、30年以上にわたりインドのメディア業界を牽引しており、今やインドを代表するメディア複合企業の1つです。テレビ放送の月間視聴者数は7億人を超え、インドだけでなく世界100カ国以上のユーザーが利用しています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは Star India Pvt Ltd (SIPL) という事業部門の一つである The Walt Disney Company (India)でのお仕事です。