DISNEYのTelecom Operations Manager - TechOps Skip Navigation
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Telecom Operations Manager - TechOps

応募 後で応募 Job ID 10105015 勤務地-都市 Lake Buena Vista, フロリダ州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Walt Disney World Resort 掲載日 2024/11/07

仕事内容:

Telecom Services is looking for an individual with strong leadership, technical skills, and experience managing communications systems, in support of technical operations and field support services for Disney’s Parks and Resorts.  The Telecom Operations Manager must have a strong understanding of network connectivity, telephony systems, and electronic systems support.

The position will include managing a diverse and talented team of technicians within a collective bargaining agreement. This individual will coordinate and collaborate across many functional departments to provide technical sustainment, and the delivery of voice and data services. This individual must also have a strong understanding of outage resolution and troubleshooting.

This is a swing shift position, Monday - Friday 12PM-8PM and reports to Manager-Telecom Operations.

Responsibilities

  • Meet and conform to all safety policies and regulations set forth by the Walt Disney World Company.  Ensure a culture of safety is foremost in the department.

  • Support and maintain critical business services for Resorts infrastructure and applications including telephone systems, interactive-TV, Guest Wi-Fi, optical network terminals, door lock networks, etc.

  • Support and maintain telephony and data services for Parks, Resorts and Special Events.

  • Analyze Data using ServiceNow and audit reports for strategic decision making.   

  • Provide Layer 1 cable/wiring support and sustainment of the Disney Global Network.

  • Fiscal responsibilities for Operational/Project budgets.

  • Supervise a team of Union cast, maintain shift schedules, and ensure operational coverage.

  • Knowledge of administrative applications: Microsoft Office 365, ServiceNow, MyTime, CastMobile, Regulatory training, etc.

  • On-Call Manager on Duty (MOD) rotation, responsibility for system outages/issues after hours/weekends rotated on a weekly basis with other operational managers.

  • This is a second shift position – Monday - Friday 12PM-8PM

Qualifications

  • 5+ years in the Telecommunication Industry.

  • 2+ years of leadership or Lead Technician experience.

  • Experience and knowledge of Collective Bargaining contracts and unionized work environments.

  • Ability to collaborate with a range of partners while understanding multiple perspectives.

  • Strong time management, prioritization, and delegation skills.

  • Knowledge of VoIP, SIP, virtual, and physical network environments.

  • Knowledge of voice systems (Cisco, Avaya, Nortel) Unified Communications and Call Managers.

  • Strong written and verbal communication skills to convey data and analysis to internal and external customers.

  • Oversee technical outages and communicate updates, often performing as the on-call Telecom Technical Commander for supported systems.

Education

  • Bachelor’s Degree from a 4-year college or equivalent work experience



Walt Disney World Resort について:

1971年の開園以来、ウォルト・ディズニー・ワールド・リゾートは、数多くのお子様やご家族の思い出作りに重要な役割を担ってきました。現在、世界中の何億人ものお客様が、ディズニーでのバケーションを楽しむために、この魔法のような場所を訪れます。クリエイティビティ、イノベーション、テクノロジーを組み合わせることで、同リゾートは、ディズニーの伝統的な物語とファミリー向けの新しいエンターテイメントへとお客様を惹き込みます。ストーリーテリングの豊かな伝統を受け、ウォルト・ディズニー・ワールド・リゾートのキャストメンバーは、細部まで行き届いた卓越した気配りと優れたゲストサービスを通じて、ディズニーの魔法を実現します。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは Walt Disney Parks and Resorts U.S., Inc. という事業部門の一つである Walt Disney World Resortでのお仕事です。

Walt Disney Parks and Resorts U.S., Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • テクノロジー, Lake Buena Vista, フロリダ州, アメリカ合衆国削除