DISNEYのAssistant Manager, HRBP Skip Navigation
EN
The Walt Disney Company. Be you. Be here. Be part of the story.

Be Part of the Story

Assistant Manager, HRBP

応募 後で応募 Job ID 10062106 勤務地-都市 港区, 日本 勤務地-国 The Walt Disney Company (APAC) 掲載日 2023/09/13

仕事内容:

The HR Business Partner (HRBP) is responsible for supporting business growth and strategy execution from an HR perspective. HRBP works closely with VP/GM and other business leaders to help build organisation and people capability, and shape and implement effective people strategies and activities within the organisation.


Responsibilities:


- In partnership with the assigned client groups, proactively drive the development and delivery of the people agenda, ensuring it aligned with the TWDC HR strategy and the TWDC business strategy.
- Provide HR partnership, for both strategic and tactical initiatives, day to day HR support and execution of strategies for assigned client group.
- Pro-actively manage daily / annual HR process for Performance Management, Organizational Change, Merit planning, and Talent Succession Planning.
- Manages and resolves employee relations issues.
- Assess employee training and development needs based on business strategy in order to help close gaps between current and future skill sets.
- Take the initiative in recruiting for client group, partner with TA team to ensure recruitment is effectively managed.

Drive diversity, equity, and inclusion within the organization.
- Engage with the CoE, such as Global HR Operations, C&B, OTS (Organization and Talent Solutions), TA, and Employee Relations to obtain specialist advice and facilitate value-added solutions.
- In partnership with Finance, effectively manage client group’s headcount.
- Pro-actively develop strong working relationships with Regional / Global HR stakeholders


Requirement:


Must have:
- A minimum of 5 years experiences in HR professional roles.
- Knowledge of Japanese labor laws and solid labor relations experience
- Demonstrates an effective consultative approach to influence stakeholders to implement appropriate HR initiatives.
- Ability to work effectively in a team environment and communicate effectively across multiple departments and level
- Experience working a fast-paced environment where multiple projects are norm
- Japanese native, English highly proficient


Preferred:
- HR Business Partner experience in global company
- Retail industry knowledge and experience
- Any HR related field such as C&B, payroll and other HR experience.



The Walt Disney Company (APAC) について:

The Walt Disney Companyは、70年以上にわたり、アジア太平洋地域の消費者を楽しませ、人々の生活を豊かにしてきました。今日の消費者は、オーストラリア、ニュージーランドから中国本土、日本、韓国、東南アジアまで、多くの市場において、様々な方法で新たなブランド体験を発見することができます。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは TWDC (Japan) Ltd. という事業部門の一つである The Walt Disney Company (APAC)でのお仕事です。

応募 後で応募

ジョブアラートに登録する

ジョブアラートにご登録いただくと、ご希望の求人情報をメールで受け取ることができます。

関心選択リストから職種を選択してください。選択リストから勤務地を選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。