Consumer Insights Manager
応募 後で応募 Job ID 10092497 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2024/08/21仕事内容:
The Consumer Insights Manager will lead on analysis on various in-resort customer surveys on continuous KPIs, events and revenue product measurements to provide decision support to company-wide reporting processes in operation performance, guest service, marketing, forecasting, revenue management.
Responsibilities
- Lead on project design and analysis of in-resort customer experience, with the focus on guest satisfaction, guest reaction to seasonal events and special events, and revenue product strategies.
- Develop customized surveys to address strategic business questions across different departments, to input on decision making of tactics for revenue growth, product design, and operational effectiveness.
- Conduct data analysis and generate insights for continuous KPI monitors and in-resort activations for company-wise usage. Manage to integrate results of satisfaction studies and other sources of information to make actionable recommendations.
- Prepare and communicate result reports to leadership and different departments on regular basis. Develop dashboarding to disseminate data and insight across the business.
- Collaborate closely with internal partners including resort operations, food & beverage, merchandise, revenue management and marketing etc. to design strategic measurements and ensure information is shared in a systematic way.
- Coordinate with internal team members on data collection execution and result integration.
Requirements
- Bachelor’s degree in marketing, communications, applied mathematics, statistics, business or social sciences. Advanced degree in relevant disciplines is a plus.
- Minimum 8 years of equivalent experience in leading and executing end-to-end quantitative customized research, experience on continuous tracking studies and handling technically complex projects is highly preferrable.
- Solid working experience gained from consumer insights or quantitative department of international research agencies. Experience from client side or quantitative project is a plus.
- Proficient in data mining and interpretation, manage to integrate different sources of information and translate large data sets into actionable insights, and present in a user-friendly way even for non-technical audiences.
- Experience in people leadership and client-facing role, excellent interpersonal and communication skills and able to collaborate with different audiences and articulate technical findings/criteria with others.
- Keen interest and good understanding in Travel and Entertainment industry is essential.
- Self-motivated, positive and agile, able to manage priorities and time effectively.
- Proficient in written and spoken English, Cantonese and Mandarin.
- Excellent skill on Microsoft Office and data manipulation (e.g. Macros). Knowledge in data visualization tools (e.g. Power BI) is advantage.
HKProfessional #LI-AI1
Hong Kong Disneyland Resort について:
香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。