Digital Product Manager (1-year contract)
応募 後で応募 Job ID 10110163 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2025/01/17仕事内容:
The primary role of this position is to own and shape HKDL overall mobile experience strategy, covering touch-points like mobile app, web, WeChat or others. This role requires optimizing an omnichannel guest journey - seamlessly connecting offline and online touchpoints throughout the pre-arrival planning, in-resort experience, and post-visit engagement phases.
Job Responsibilities:
- Define and Execute Mobile Experience Vision - Shape the guest journey across pre-arrival, in-resort, and post-visit phases, ensuring seamless digital and physical touchpoint transitions.
- Develop Omnichannel Strategies - Design unified guest experiences tailored to diverse segments and journey patterns, integrating cross-platform features and prioritizing high-impact initiatives.
- Lead Innovation and Market Adaptation - Monitor trends, analyze guest behavior, and drive innovation through emerging technologies to stay competitive and relevant.
- Stakeholder and Vendor Management- Foster strong relationships with global stakeholders and vendors, aligning with business goals and ensuring seamless execution.
- Product Ownership and Metrics - Manage product performance, define acceptance criteria, prioritize backlogs, and drive UAT coordination for optimal guest impact.
- Journey Mapping and Design Leadership - Conduct requirement gathering, journey mapping sessions, and lead discussions to ensure seamless transitions across physical-digital experiences.
- Cross-functional Coordination and Business Unit Engagement - Collaborate with global teams to ensure consistent experiences across platforms, analyze user behaviors, and maintain a high standard of guest satisfaction.
Job Requirements:
- Bachelor's degree in Computer Science, Information System or Business Administration, or related disciplines
- Min. of 8 years of work experience in mobile product management working with cross-functions teams across regions in MNC companies
- Solid experience in aligning and elaborating functional requirements and how to facilitate the best user experience and journey from O2O perspective, prior Disney working experience is a plus
- Excellent stakeholder management, collaboration, problem-solving skills and deliver high quality under fast-paced environment
- Hands-on experience and knowledge in WeChat mini-program integration, new technology trend such as AR/MR/IoT/AI adaptation is a plus
- Strong data analytics sense to read app performance and how to integrate with business objective
- Fluent in both English and Chinese, English oral in particular
HKProfessional #LI-AI1
Hong Kong Disneyland Resort について:
香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。