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Manager, Marketing (Communication and Activation for international market)

応募 後で応募 Job ID 10084152 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2024/03/25

仕事内容:

  • Strategize, translate business into powerful communication platform, ideate and plan for Integrated Activations in target markets to drive business.  

  • Lead market activations based on consumer relevant touch points at both paid and own channels; and influence the earned channels/partnership/broadcast activations with desired strategic directions  

  • Excellence in execution follow through and clear KPIs to measure success and accumulate learning for each campaign 

  • Drive activation innovations, project manage activations along the process and holistically connect consumers funnel from inspiration to consideration/conversion phases, i.e. needs to connect communication experiences and influence the messaging when consumers are driven to Disney’s ecosystem, e.g. website/apps etc.   

  • Develop annual/multiple-year activation campaign planning, franchise lead business reviews and measures of budget use & campaign effectiveness. 

  • Collaborate with cross functional teams to support the in-market activations per annual planning. 

  • Manage budget across to make sure it well-spent & allocated to influence back strategy team, rather than managed by assigned budget. 

  • Key contact window to support and traffic control creative requests from other departments, in particular Distribution Marketing and Digital Business to identify the most effective and efficient solutions   

Job requirements 

  • Bachelor's degree in business/ marketing or related disciplines   

  • At least 10 years of solid B2C marketing experience in companies that are best-in-class in marketing discipline especially in creative planning, digital and social commerce management, end-to-end digital and social commerce experience is a must 

  • Exposure in creative/digital agencies/e-commerce for regional markets 

  • Vertical and lateral influence skills to effectively manage multi-cross functional teams within marketing and beyond.  

  • Proactive and versatile enough to embrace different ideas and yet can translate into meaningful implications on strategies and plans.  

  • Good conflict management and strong negotiation skills 

  • Excellence communication skills  

  • Fluent in written & spoken English 

#LI-GN1

HKProfessional



Hong Kong Disneyland Resort について:

香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。

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