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Senior Manager, Marketing (Product Strategy)

応募 後で応募 Job ID 10084311 勤務地-都市 ランタオ島, 香港 勤務地-国 Hong Kong Disneyland Resort 掲載日 2024/03/27

仕事内容:

  • Formulate consumer centric product strategy (including long range, tentpole, franchise, seasonal) that is commercially viable, driving franchise appeal, growing role of seasonal events to trigger visitation, answering consumer insights and in line with HKDL strategy & priorities. 

  • Define event positioning with multi years strategic intent that inspire the Entertainment/ product experiences and later manifest the creative platform development 

  • Develop Hong Kong Disneyland (HKDL) fandom strategy for strategic franchises (Duffy, Mickey, Marvel) and identify potential franchises to drive HKDL brand stickiness and revenue. Partner with Commercial teams & departments to portfolio manage franchises with commercially viable support model.   

  • Effectively present the product strategy in respective seasonal event brief and franchise activation brief to stakeholders 

  • Bridge commercial team with the product development, with clear articulation of the product strategy and target audience. Integrate commercial team’s points of views and influence the product development to achieve the commercial agenda. 

  • Integrate and seek in-advance input from market team, Magic Access team and commercial teams to develop the overarching commercial strategy to inform by-market go-to-market strategy and commercial team to develop the commercial plan. 

  • Critically evaluate the commercial plan, the event positioning & by-market brief 

  • Lead product strategy team to align and commit to the strategy, and proactive in delivering solutions. 


Job Requirements 

  • University graduate, major in marketing/ business 

  • At least 10 years of experience of relevant experience 

  • Strong leadership and Team playing with outstanding multiple stakeholders’ management skills.  

  • Good Marketing sense and product experience sense of examining product experiences from consumers, commercial and marketing perspective.  

  • Good strategic, analytical skills and attention to details  

  • Strong proactiveness to take initiatives to raise questions to relevant people and understand business perspectives 

  • Able to promote teamwork, foster teamwork among co-worker and internal clients. 

  • Excellent communications skills, influencing skills, stakeholder management skills and problem-solving skills 

  • Fluent in English 

#LI-GN1

HKProfessional



Hong Kong Disneyland Resort について:

香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、年代やバックグラウンドを問わずすべてのゲストに唯一無二の忘れられないディスニー体験をお届けします。お気に入りのディズニー(Disney)の物語やキャラクターであふれる香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)。数々の栄誉を誇るユニークなアトラクションやエンターテイメントを集めた8つのテーマランドをすみずみまで探索しましょう。アドベンチャーを締めくくりは、リゾートのラグジュアリーなディズニー(Disney)ホテルでどうぞ。この魔法は、リゾートの中だけに留まりません。香港ディズニーランド・リゾート(Hong Kong Disneyland Resort)は、社会の幸福に深関心を寄せる地域コミュニティの献身的なメンバーとして、困窮している家族を支援し、子供たちと家族の創造性を高め、環境保護を奨励し、より健康的な生活を促すコミュニティサービスプログラムを通じて、魔法の輪を広げています。

The Walt Disney Company について:

The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。

このポジションは HK International Theme Parks Limited という事業部門の一つである Hong Kong Disneyland Resortでのお仕事です。

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