Telecom Services Specialist
応募 後で応募 Job ID 10124391 勤務地-都市 Lake Buena Vista, フロリダ州, アメリカ合衆国 勤務地-国 Walt Disney World Resort 掲載日 2025/06/25仕事内容:
Enterprise Technology - Telecom Operations Services is seeking an individual who can identify, understand, and communicate client technical needs and requirements. This person will engage and collaborate with all lines of business and manage multiple competing priorities. The candidate should be forward-thinking, solution-oriented, and bring a positive attitude to the role.
This position will report to the Manager, Telecom Services.
Responsibilities
Identify, evaluate, and prioritize client needs and requirements effectively
Collaborate with Telecom teams to support and deliver Telecom services and ensure proper resources
Research, validate, and approve MACD ServiceNow requests
Coordinate projects including client engagement, communication, training, and documentation
Manage services for system upgrades, events, resort rehabs, and large-scale Telecom projects
Maintain client rapport by providing expertise and support for Telecom Services
Seek opportunities to increase satisfaction and build relationships with other lines of business
Hurricane Preparedness for Parks and Resorts Hurricane Lines, menus, and command centers
Conduct billing and equipment audits
Validate, reconcile, and maintain E-911 database, elevator services, alarm points, and AEDs across WDW
Scrub database information and perform site walks for Telecom services
Basic Qualifications
Minimum 3 years of customer service experience
Demonstrated problem-solving skills and continuous process improvement skills
Ability to adapt quickly, adjust to changes in business needs, work independently, take ownership, and work in a flexible team environment
Experience in customer service, project management, and telecommunications
Able to take initiative and manage multiple projects simultaneously
Proficient in MS Office Suite programs such as MS Excel and PowerPoint
Willingness to learn new processes and technologies
Attentive to details with strong verbal and written communication skills, and telephone etiquette
Proven organizational skills in data collection, documentation, and prioritization
Flexible with work schedule, including weekends, nights, and holidays
Knowledge of project management techniques
Understanding of telecommunication services
Preferred Qualifications
Knowledge of Cisco and Avaya phone systems and familiarity with VoIP
Technical certifications are beneficial
Ability to prepare and present information to support decision-making
Required Education
Associate's degree or equivalent work experience
Preferred Education
Bachelor's degree or equivalent work experience
Walt Disney World Resort について:
1971年の開園以来、ウォルト・ディズニー・ワールド・リゾートは、数多くのお子様やご家族の思い出作りに重要な役割を担ってきました。現在、世界中の何億人ものお客様が、ディズニーでのバケーションを楽しむために、この魔法のような場所を訪れます。クリエイティビティ、イノベーション、テクノロジーを組み合わせることで、同リゾートは、ディズニーの伝統的な物語とファミリー向けの新しいエンターテイメントへとお客様を惹き込みます。ストーリーテリングの豊かな伝統を受け、ウォルト・ディズニー・ワールド・リゾートのキャストメンバーは、細部まで行き届いた卓越した気配りと優れたゲストサービスを通じて、ディズニーの魔法を実現します。
The Walt Disney Company について:
The Walt Disney Companyは、その子会社・関連会社とともに、多様性あふれる国際企業として、Disney Entertainment、ESPN、Disney Experiencesの3事業を柱に、ファミリー向けエンターテインメントとメディアの世界をけん引しています。1920年代に小さなアニメ・スタジオとしてスタートしたDisneyは、今日のエンターテインメント業界において卓越した存在となりました。ディズニーは今後も、子供から大人まで、ご家族のだれもが楽しめる一流の物語や体験を生み出し続けます。Disneyのストーリーやキャラクター、体験は、世界中のあらゆる場所の消費者やお客様に届けられています。当社は40カ国以上で、従業員とキャストメンバーが一丸となり、世界的にも地域的にも歓迎されるエンターテインメント体験を創出しています。
このポジションは Walt Disney Parks and Resorts U.S., Inc. という事業部門の一つである Walt Disney World Resortでのお仕事です。
Walt Disney Parks and Resorts U.S., Inc. は機会均等雇用主です。応募者は、人種、宗教、肌の色、性別、性的指向、ジェンダー、性自認、性表現、国籍、家柄、年齢、配偶者の有無、軍役経験の有無やその地位、健康状態、遺伝情報や障がい、または連邦法や州法、地方法で禁止されているその他の法的根拠に関係なく、雇用の検討対象となります。Disneyは、すべての人々のアイデアと決断が、成長、革新、最高のストーリーの創造に役立ち、絶えず進化する世界において、価値ある存在になれるよう支援するビジネス環境を支持します。